Ayşenur

Hepimiz kendi hatamızın en kötüsü olduğunu düşünürüz çünkü onu biz yapmışızdır.
Sayfa 477·Kitabı okudu
Reklam
"Açıkçası, Electra, sevdiğin birini kaybettiğinde asla kapanış yapılabileceğini düşünmüyorum."
Sayfa 54·Kitabı okudu
Benzetmede yön çok önemlidir. Neyi neye benzetiyorsunuz? Benzetilen ne, benzeyen ne? Esas aldığınız ne, ikincil gördüğünüz ne? Kısacası sizin için önde ve üstün olan ne, geride ve önemsiz olan şey ne? Bu sıradan bir mesele değil. Bu aslında hep vurguladığımız "kendisi olmak" meselesinin özüdür. Benzetilen batılı kavramlar, benzeyeni İslâmî kavramlar olarak aldığımız müddetçe Batı'ya karşı aşağılık kompleksimizi pekiştirip dururuz.
Sayfa 150·Kitabı okuyor
Nefsini esas tutan ahlâklı olamaz.
Sayfa 146·Kitabı okuyor
Çünkü kişi ne ile meşgûl ise, onunla mevsûf olur. Kişi neyle dolarsa onunla taşar.
Sayfa 142·Kitabı okuyor
Reklam