Benzetmede yön çok önemlidir. Neyi neye benzetiyorsunuz? Benzetilen ne, benzeyen ne? Esas aldığınız ne, ikincil gördüğünüz ne? Kısacası sizin için önde ve üstün olan ne, geride ve önemsiz olan şey ne? Bu sıradan bir mesele değil. Bu aslında hep vurguladığımız "kendisi olmak" meselesinin özüdür. Benzetilen batılı kavramlar, benzeyeni İslâmî kavramlar olarak aldığımız müddetçe Batı'ya karşı aşağılık kompleksimizi pekiştirip dururuz.