Kitap yazarı Beyazdiş adlı insansı varlığın sözde evrim öncesi yaşadıklarını, Kırmızı Göz'ün klana uyguladığı şiddet dişiler üzerindeki magandalıkları, kadın cinayetleri zulmü ve nihayet ateş halkının gelişini anlatıyor. Tabi bunu kendi gözlerini kapatıncaki hayaliymiş gibi anlattığını kitabın başında vurguluyor. Kitabın çekiciliği göreceli beni fazla sıkmadı aslında.