Kitap sevilmez olur mu? Kitabı dostları arasına almayanlara acımalı. Kitap bir âlemdir. Hem okunur hem de uzun uzun seyredilir. Cildine, biçimine tutulduğumuz kitaplar yok mudur? Bazen satın aldığımız kitabı bir zaman açmayız. Bu, onu unuttuğumuzdan değil, belki de tadacağımız zevki geciktirmek, onu biraz daha uzatmak içindir.
Kitaplarım şeker sandığında,
Kendi kitapların gibi aç.
Yolculuk canını sıkarsa eğer,
İster götür onları beraberinde.
Bana yalnız
Yastığımın altındaki
Şiir kitabımı bırak...