Bilmem mi, ellerin vardır, umuttan yuvarlar çizer
Bakılan bir şeydir el, boşluğu dengede tutan
Bir uzantıdır işte umutla insan arası
Bir yönüdür ne belli, görmekle anlaşılan
Geceden gün yapılan o sevişme yakınlığında.
Edip Cansever
Peki nasıl buluruz kendimizi yeniden ? İnsan kendini nasıl tanıyabilir? Karanlık ve üstü örtülmüş bir konudur bu; tavşanın yedi kat derisi olduğu söylenir ya, insan yetmiş yedi kat deriyi soyunur da üstünden, hâlâ diyemez ki gönül rahatlığıyla: "İşte şimdi gerçekten sensin bu, artık bir örtü kalmadı üstünde.
Friedrich Nietzsche
“İnsan, uzaklara özgü bir varlıktır der Heidegger, hep kendinden başka yerdedir. Dünyanın hiçbir köşesi yok ki insan güvenle ben buyum diyebilsin.”
Simone de Beauvoir / Denemeler
Ulaşamamak tam anlamıyla varmak demektir.
Uzaklık ve dostluk bizim hikayemizdir.
Bunun dışındaki her şey arzudur.
Duyguların ortada olduğu bir yerde
Kuşların seçimi kafestir.