"Aslında insan,iradesi dışında birtakım tesadüfler tarafından yokluktan var olmuştur. Peki neden? Varlığının anlamını ve amacını öğrenmek ister,sorularına cevap alamaz ya da saçma sapan cevaplar alır. Kapıyı çalar,ama açan kimse olmaz. Ölüm de aynı şekilde iradesi dışında karşılar insanı. İşte tıpkı bir hapisanede ortak bir felaketle birbirine bağlı olan insanlar bir arada olduklarlnda kendilerini nasıl daha rahat hissederlerse, hayatta da analiz etmeye ve sentezlemeye yatkın olan insanlar bir araya geldiklerinde, onurlu ve özgür düşüncelerini birbirlerine akrarak vakit geçirdiklerinde bu tuzağın farkına varmazlar. Bu bakımdan alık yeri doldurulamaz bir zevk kaynağıdır."