Hutcheson'a göre,"Destopik bir hükümet",sivil hükümetin fikirleriyle doğrudan tutarsızlık gösterir.Despotizmdeyse, özgürlük ve mutluluk tehlike altındadır .Bu gibi durumlarda, Hutcheson direniş hakkını savunur. Daha sonra da bunun,"koloniler bağımsız olduğu zaman" gerçekleşebileceğini ileri sürer .