Doğup büyüdükleri topraklarında bunca emek vermiş iken, sahip oldukları herşeyleri ellerinden alınmış, özgürlükleri kısıtlanmış, cebren ve hile ile topraklarından çıkarılmak zorunda bırakılmış, türlü türlü baskılarla sindirilmiş, hele birde sevdiklerinden koparılmış, ayakta durmak isteyenlerin entrikalarla düşürülmüş, topraklarını terk etmek istemeyenlerin evleri ateşe verilmiş, terk edenlerin de dönmek isteyipte korkularla karşı karşıya bırakılmış ve daha nice acılarla yoğrulmuş ağır bedeller ödemiş nesiller...
Ve yine aynı zalimler, yine aynı zulümler başrolde...