iç ve dış kapağına aldanmıştım aslında alırken, bu kadar eşsiz bir tasarımı olması, piyasadaki çoğu kitabın özensiz basımlarının aksine, çok ilgi çekiciydi benim için ve konusunu okusam dahi içerisinde bu denli bir kargaşa beklemiyordum. kargaşadan kastım okunuşunun zor oluşu falan değil, o kadar kolay okunur ki dili fakat bahsetmek istediğim şu, verilmek istenenin bu kadar üzerine basılırken aynı zamanda sizin de iç organlarınızda bir yere ayaklar basıyor da onları eziyormuşcasına dehşete kapılmanız verilmek istenen kargaşanın ta kendisi ve okuduğum çoğu kitapta bunu bu şekilde normalleştirerek aktarabilen açık bir dile pek rastladığımı anımsamıyorum ki japon edebiyatı yine kendini burada öne çıkarmayı başarıyor zira ancak bu karanlık, bu senelerce tabu diye altını üstüne getirmekten çekindiğimiz konuları bu kadar trajik, abartılı ve iyi bir şekilde rahatsız ederek aktarması kitabın en sevdiğim noktalarından. okurken tamamen ön yargısız, her şeyden arınarak tüm dünyaya bir uzaylı gözünden bakmamızı istiyor aslında yazar; bir uzaylı ne denli yabancıysa bize ve hiçbir fikir oluşmazsa kafasında, ona dönüşebilmemizi ve kitapta bahsi geçen fabrikanın birey gözlerinden dışarı çıkabilişimizi ne kadar yerinde gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğimizi ölçen de bir dili var. yazar adetâ bizimle oyun oynuyor bu kadar çocuksu bir yerin içinden böylesine içler acısı derecede ezici paragraflar çıkarabilmeyi en üstün yetenekleriyle becererek. herkesin okuyabileceği bir kitap değil ki 17 yaş üzerine önerimdir ve hatta kitabın arkasında da yetişkinlere önerilir notu yer alır. travmatik ve bir o kadar kendinizle bağdaştıracağınız o tuhaf kızın hikâyesi özel, sarsıcı, uzak ancak görmediğiniz hiçbir şeyle karşılaşmayacağınıza dair temin edebilirim sizi.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
her bir hikâyesi ayrı güzeldi, osamu dazai zaten iyi bir yazar ve her kitabında farklı bir kişilikle yazmayı nasıl beceriyor anlamıyorum fakat beni mest etti. öğeler harika cidden