Evet, eğer tarihî bir nazarla sahife-i âleme bakacak olursan ve o sahifeyi lekelendiren beşerin mesavisine (hatasına) dikkat edersen; hey'et-i içtimaiyede (toplumda) görünen ihtilaller, fesatlar ve bütün ahlak-ı rezilenin iki kelimeden doğduğunu görürsün.
Birincisi : ' Ben tok olayım da, başkası açlığından ölürse ölsün bana ne.'
İkincisi : ' Sen zahmetler içinde boğul ki, ben nimetler ve lezzetler içinde rahat edeyim.'