Serotonin pozitif duygular, olumlu ruh hali oluşturur. Serotonin beyinde varsa olumlu düşünürsün. Örnek olarak serotonin, bir durumun olası sonucunun kötü olma ihtimalindense iyi sonuçlanma ihtimalini düşünmenize sebep olur. Yani olumlu düşünmek… serotonin olumlu duygular verir, hepsi bu. Serotonini yüksek olan insanlar hayata olumlu bakarlar. Örneğin vapur düdüğünü çaldı hemen içimizden geçiririz “acaba yetişebilir miyiz?” Biri diyor ki “yetişiriz… bu olmazsa bir sonrakine bineriz”; ama serotonini az olan insan diyor ki “yetişemeyiz buna. Diğerini de çok bekleyeceğiz ya da çok çok yürüyeceğiz.” Hep bir olumsuzluk… Diyelim sahile kadar yürüyelim dendiğinde,serotonini az olan insan, “ boşver yürümeyelim. Orada yan kesici vardır. Sokaklar kirli.” Diye düşünürken serotonini yüksek olan insan “ neden yürümeyelim? Hava çok güzel” diyecektir. Hayata olumlu bakabilen insanlarda serotonin daha yüksek. Olumsuz bakış serotonine bağlı ve bu kalıtsal bir şey. Serotonini aileden kalıtsal olarak iyi olan insanlar hayata hep olumlu bakıyorlar.