Hikayemiz tek bir hikaye. Bütün romanlar, bütün şiirler, içi mizdeki hiç bitmeyen iyi-kötü çekişmesi temeli üzerine kuruludur.
Ayrıca bana öyle geliyor ki , kötülük hiç durmadan yeniden canlanıyor; oysa iyilik, erdem ölümsüzdür. Kötülüğün hep yeni, taptaze bir çehresi vardır, oysa erdem dünyadaki her şeyden köklü ve saygındır.