Bir elemanınızı yönetmek ihtiyacı hissettiğiniz an bu insanı işe alırken bir yanlışlık yapmışsınız demektir. En iyileri yönetmeye gerek yoktur. Yönlendirmek, öğretmek, yolu göstermek, evet. ama sıkı sıkı yönetmek hayır. Hep şu senaryoyu gördük ya dinledik: otobüste yanlış biri var ve onun kim olduğunu biliyoruz biraz bekleriz yapmamız gereken şeyi erteleriz. başka alternatifleri deneriz bir üçüncü sonra bir dördüncü şans veririz durumun değişeceğini umar o kişiyi gereğince yönetmek için zamanımızı ve enerjimizi harcarız. onun yetersizliklerini telafi etmek için küçük mekanizmalar oluştururuz ama durumu iyiye gitmez. Eve gittiğimizde kafamızda ya da evdekilerle konuşmalarımızda hala onun olduğunu görürüz daha da kötüsü tek başına ona harcadığım zaman ve enerji doğru insanlara harcıyagileceğimiz enerjiyi alıp götürmüştür. o kişi kendi kendine karar verip gidene ya da sonunda biz harekete geçene kadar bu şekilde debelenip durur.