Alfabetik Sıralamaya Göre Türkologlar, Halkbilimciler, Oryantalistler 1. Abdullah Latifzade 2. Abdulvahap Kara 3. Abdülkadir İnan 4. Ahmet Bican Ercilasun 5. Ahmet Buran 6. Ahmet Caferoğlu 7. Ahmet Kabaklı 8. Ahmet Özdemir 9. Ahmet Şenol 10. Ahmet Taşağıl 11. Ahmet Temir 12. Alan Dundes 13. Albert Rab 14. Albert von Le Coq 15. Aleksander Natanoviç Bernştam 16. Aleksandır Kasimoviç Kazembek 17. Aleksandr Borovkov 18. Aleksandr Mihayloviç Şerbak 19. Aleksandr Samoyloviç 20. Alexander Afanasyev 21. Altay Sersenulı Amanjolov 22. Alеksаndr Pаlmbаh 23. Américo Paredes 24. Ananiasz Zajączkowski 25. Anatoly Khazanov 26. André Du Ryer 27. Andreas Dulson 28. Andreas Tietze 29. Andrey Anohin
Türkçülük
Çok güzel kadınların aşk acısı duyması, bir teorik fizikçinin nü resim çalışması kadar ilginç, tuhaf ve şaşırtıcı geliyor bana...
Duygu/Düşünce
Reklam
Sadece sanatla uğraşsam içimde karnaval olur muydu acaba.. İnsanlara iyi gelmek için çırpınmak bana yetiyor mu yetmiyor mu bilmiyorum artık.. başka bir boyuta evrildim.. Vardığım nokta hedefim sanıyordum belki de yanılıyorum..
Hisleri yaşayış üslubu…
Bazı eserleri dinlerken sanatçının hissiyatını yaşayış üslubunda kayboluyorum… Hepsinde gördüğüm ortak bir duruş var… Cesaret… Hislerini yaşamaktan,ifade etmekten kaçmayan şeffaf ruhlar… Sevgisini,ağrısını,korkusunu,ümidini,hayal kırıklığını,beraberinde gördüğü hak etmediği onca ihaneti,incinen yanını sahiplenen ve haykırmaktan ürkmeyen dimdik şahsiyetler… Samimiyetin kalpten aksedişi… Acı çekiyorum diyebilme olgunluğu… Hislerin hesap kitapla tartıldığı,hayata kırıntıyla tutunduğu bu zamanda bencillikten egodan yana durup bir adım atmayı bir özür dilemeyi ya da üzgünüm diyebilmeyi bile hislerine hürmetsizlik ederek kirletip çok gören insan çokluğunda böyle duygularının hakkını veren insanları görmemek canımızı yakıyor… Duyguların,sevginin hesabı olmamalı… Ya da “beni zaten hiç sevmedin”diyebilmenin suçluluğu… Nilüfer ve her dinleyişimde bunları zihnimde tekrar etmeme sebep olan eserleri… Ve daha birçok sanatçı… O an o eseri okurken yaşıyor ve sen de o hisleri kalbinle anlıyor belki sen de yaşıyor,gözlerinle yaşarıyorsun… Ses tonları dahi hislerin yaşanmış olduğu samimiyetini insana hissettirmeye yetiyor… Bu dünyada hislerinin onurunu incitmeyen,haykırmaktan,acısını sahiplenmekten,ifade etmekten geri durmayan cesur, korkak olmayan şahsiyetler hâlâ var… Onlar bence esas ince ruhlar…🍁💧✍🏻
Yusuf Kaplan'ın Tavsiye Ettiği Kitap Listesi
1. İslam’ın Dirilişi - Sezai Karakoç 2. İnsanlığın Dirilişi - Sezai Karakoç 3. Diriliş Neslinin Amentüsü - Sezai Karakoç 4. Sütun - Sezai Karakoç 5. Yitik Cennet - Sezai Karakoç 6. Geleceğimizde İslâm Var - Roger Garaudy 7. Bu Ülke - Cemil Meriç 8. Beş Şehir - Ahmet Hamdi Tanpınar 9. Yaşamak - Cahit Zarifoğlu 10. İnsanlığın Medeniyet Destanı - Roger Garaudy 11. Gül Yetiştiren Adam - Rasim Özdenören 12. Yoksulluk İçimizde - Mustafa Kutlu 13. Ya Tahammül Ya Sefer - Mustafa Kutlu 14. Bu Böyledir - Mustafa Kutlu 15. Sır - Mustafa Kutlu
Alıntı
Yine güne harika başladım:))
Bir rivayete göre yetişkin bir Pluviofil'in doğum günü kırk gün kırk gece kutlanırmış :D Hediyen için çok teşekkür ederim Fth Tzn 😇
Reklam
Reklam