A^^

A^^
"Düşeceksem, çok yükseklerden düşmeliyim. " #48060507 #41799609 #46181144
"Bilge hazzın önerdiğini yapacak," diyebilirsin. Tamam, ama onun ne kadar çok şey önerdiğini görmüyor musun? "Erdeme bağlı olduğu için ahlâksızca öneride bulunamaz," diyebilirsin. Tamam, ama yine görmüyor musun, iyi olabilmesi için bir koruyucuya ihtiyacı olan bir şey nasıl "en yüce iyi" olabilir?
Sayfa 16·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ben herhangi bir şeyin, hazzın dahi egemen olabildiği birine bilge demem. Haz için uğraşan biri zorluğa ve tehlikeye, insan yaşamını kuşatan onca tehdide ve yoksunluğa nasıl direnebilir? Böyle yumuşak bir düşmana bile boyun eğiyorsa ölümün yüzüne, acılara, dünyanın ve en acımasız düşmanların neden olduğu yıkımlara nasıl katlanabilir?
Sayfa 16·Kitabı okudu
Felsefe
İnsanda bilgi olmadan güven, sarsılmazlık olmadan da bilgi olmaz.
Sayfa 13·Kitabı okudu
Alıntı
haz, insanı en çok mutlu ettiği anda tükenmiş olur,
Sayfa 12·Kitabı okudu
Felsefe
İnsan hazza üstün geldiği gün, acıya da üstün gelecektir.
Sayfa 9·Kitabı okudu