"Bilge hazzın önerdiğini yapacak," diyebilirsin.
Tamam, ama onun ne kadar çok şey önerdiğini görmüyor musun? "Erdeme bağlı olduğu için ahlâksızca öneride bulunamaz," diyebilirsin. Tamam, ama yine görmüyor musun, iyi olabilmesi için bir koruyucuya ihtiyacı olan bir şey nasıl "en yüce iyi" olabilir?
Ben herhangi bir şeyin, hazzın dahi egemen olabildiği birine bilge demem. Haz için uğraşan biri zorluğa ve tehlikeye, insan yaşamını kuşatan onca tehdide ve yoksunluğa nasıl direnebilir? Böyle yumuşak bir düşmana bile boyun eğiyorsa ölümün yüzüne, acılara, dünyanın ve en acımasız düşmanların neden olduğu yıkımlara nasıl katlanabilir?