Gurdjieff'in öğrencisi olan Ouspensky tarafından incelikle yazılmış bir eser. Her bölüm farkındalıklarımın arttığı ve kitap bitince farklı bir zaman döngüsünde yaşamaya başladığımı hissettiğim bir bütünlük içindeydi. İlgilisine çok şeyi fısıldıyor.
Öylesine harika bir kitap ki, okurken sizi çok farklı bir evrene taşıyor. Kitaptan alıntılarım kendime özel kalsın istedim çünkü her varoluş kendi yorumunu/anlamını bulmalıdır. Gerçekten canlı dediğimiz yapı nedir? Nefes almanız canlı olduğunuzun kanıtı mıdır? Yoksa bir hologram içinde bir döngüyü tamamlamaya çalışan varlıklardan mı ibaretiz? Kendini bil