Daha önce çok fazla kişisel gelişim okumamışsanız başlangıç ve ilerleme için güzel ve tatlı bir kitap olabilir. Özgür Bacaksız'dan okuduğum ilk kitaptı. Büyük ihtimalle son olmayacaktır. Kitap bütünüyle sakinlik üzerine kurulu. Özellikle çağımızın hastalığı haline gelen stres, her şeye yetişme çabası, herkese ve her yere ayak uydurma isteği ile başa çıkmanın aslında sadece sakinlikte ve sessizlikte yattığını açıklar. İhtiyaç duyduğumuz fırsatları, başarıyı, sağlığı ve daha nice hayat kavramlarını yavaşlayıp daha olgun bir şekilde fark edebileceğimizi anlatır. Aslında bir yandan anı yaşamanın ve molalar vermenin ne kadar değerli ve sağlıklı olduğunu vurgular.
Bunun yanı sıra, kitapta kullanılan metaforlar okurlar için çok verimli oluyor. Kitabın sonuna doğru birkaç önemli deneyden bahsederek kitabın genelini özetliyor yazar. Biraz sessizliğin ve molanın hayatımıza iyi geleceğini ve sakin kalarak her şeyi daha da iyileştirebileceğimizi; hislerimizi daha iyi anlamlandırabileceğimizi ve kendimize vakit ayırmanın önceliğimiz olması gerektiğini bir kere daha öğrenmiş oluyoruz bu kitap sayesinde. Son olarak incelememi kitaptan alıntıladığım satırlarla sonlandırmak istiyorum.
"Dünyanın en mutlu insanları, acıyı en iyi tanıyan insanlardır.
Dünyanın en güzel gülen insanları, en çok ağlamış olanlardır.
Dünyanın en başarılı insanları, en sakin kalabilenlerdir."