Öncelikle evet sonuna kadar okudum kitabı, yer yer sıkıldım. Hamallık yaptığımı düşündüğüm vakitler oldu ama yılmadım. Konusu çok mu ilginçti? Hayır! Sürükleyici miydi? Hayır? Aksine depresifti bana göre. Tıkandığım yerler oldu. Yani hikayenin bana bir şey katmadığını düşündüğüm anlar oldu ama sonunu getirmeyi başardım.
Hikayemiz; bir çingene olan Naciye'nin ve içinde olduğu zümrenin yaşam biçmi üzerine. Naciye, Edirne'den çıkıp bir ailenin yanına çalışmak için girdiğinde evin küçük çocuklarının ilgisiyle onlara ölene kadar sıkı bağlarla bağlanırlar. Anlatıcımız, Naciye'nin hikayeleri ile büyür. Çingene yaşamı, geçmişi, göçleri, mahalleleri, insanları ve özellikle kadınları ile bir büyük araştırmaydı kitap. Balkan çingenelerinin Trakya'ya yerleşmesi, 1934 yılı Trakya olaylarına da değinen yazarın gözlem gücü, betimlemeleri ile her şeye rağmen kitabı sonuna kadar okuyorsunuz.