5/10
·104 syf.··
2026 25. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 00:00
bir dönem zweig kitaplarının o derin dünyasını çok sevdiğim için her ay mutlaka 1-2 kitabını okuyordum ama 1-1.5 yıldır ara vermiştim. ara verdikten sonra böyle bir kitapla geri dönmek biraz talihsizlik oldu çünkü açık ara en sevmediğim kitabı oldu. kitabı okurken çok zorlandım, 2 gün boyunca bugün okuyacağım artık diyerek sürekli elimde gezdirdim; neyse ki sonunda okuyabildim ama okumasam da olurmuş. okurken zevk almadım, bitirdikten sonra da ne okudum ben diye durup düşündüm; kısaca sevmedim.
Karmaşık DuygularStefan Zweig · Can Yayınları · 202413,1bin okunma
OKUYUN OKUTTURUN
10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2026 31. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 01:07
Adam harbi yazıyor vallahi edayada dediğim gibi atam görse illa bir nişan verirdi böyle adamlar atam gibi yüz yılda bir gelir ve şansımıza 2.ye yine bize denk geldi kitap hakkında diyicek pek bir şey yok bu sefer ahlak bekçileride okuyabilir on numara kitaptı vallahi bir tek 2.el aldığım kitap korsan çıktı param olunca hemen orjinalini alacağım varya kitaplarını hemen bitirmemek için ayda 1-2 tane okuyorum ve o sürede o kadar bokbok şeyler okudum ki ya gerçi şimdi kimsenin emeğine laf atmakta düşmez bize ama anlayın işte sevdiğim şey yeraltı edebiyatıymış e gidip kitaplarına bakıyorsun yok ağır roman yok gecenin sonuna yolculuk anca siksik felsefe kasan tayfa seviyor moruk ben bu adamcıyım bunla başladım kitap okumaya bunla bitiririm bir gün denk gelirsek bütün kitaplarımıda imzalatmak isterim birde eda inceleme ve yorumlarımdan utanıyor galiba onada dostum ben böyle bir okuyucuyum demek istiyorum neyse kısaca alın işte kitabı
ZamirHakan Günday · Doğan Kitap · 20216,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·448 syf.··
2026 29. kitabı
Ennnn sevdiğim padişahRahmetli İlber Ortaylı’nın kalemiyle ilk kez tanıştım. Gayet akıcı ve kolay anlaşılır bir uslubu var fakat kitap beni yordu diyebilirim. Biyografik bir kitap beklemiştim. İstedim ki sadece Fatih’i anlatsın. Ne yer?ne içer?nasıl yaşar?günü nasıl geçer? Onu daha çok daha çok tanımak istiyorum Ama beklediğim gibi değildi o yüzden modum düştü. Neyse kitapta ilgimi çekenlerden biraz paylaşım yapayım. Eskiden savaşın da bir ahlakı varmış onu gördüm.Padişahın makamına yürüdüğü bir tören var ve bu tören tüm dünyada kabul görmüş ki 1. Dünya savaşı esnasında bile normalde durmadan bombalar kızgın çiviler atan İngilizler,o gün tek bomba dahi atmıyor. Saygı var. Savaş kazanmak sadece maddi imkanlarla değil, fethedeceğin yerin coğrafi şartlarını konumunu göz önünde bulundurup, dönemine göre en gelişmiş tekniklerle stratejiyi uygulayabilmektir onu da Atam Fatih çok güzel uygulamış. Kısacık ömrüne 21 fetih sığdırmış canım benimmekanı cennet olsun Dizilerde hep ön planda olan kahramanlar asar keser vs ya aslında öyle değil. Fatih Sultan Mehmet,Konstantini öldürmemiştir. İmparator savaş esnasında kaçarken bir grup asker tarafından öldürülmüştür ve onun da Konstantin olduğunu giydiği çoraptan anlamışlardır.Çünkü tanınmayacak haldeymiş. Hatta Fatih’in Konstantin hakkında nerededir diye sorduğu bile söyleniyor. O da öldüğünü askerlerden öğreniyor. Ama işte biz film izlerken baş karakter olduğu için en kötü karakteri sevdiğimiz kişi yok etsin istiyoruz onlar da öyle kurguluyor. Aslında bire bir anlatılması daha güzel ve öğretici olur okumayanlar için. Genel olarak sıkıldım o yüzden zor bir kitap oldu benim için .Sürekli konudan koptum falan. Benim bu hâlim kesinlikle yazarın sıkıcı yazdığından dolayı ya da üslubundan dolayı değil sadece beklentimin farklı
Fâtih Sultan Mehmedİlber Ortaylı · Kronik Kitap · 2025926 okunma
Puan vermedi·304 syf.··
2026 17. kitabı
Kitabı sosyal medyada görüp aldım , melisayı zaten tanıyordum bookstagram olduğu için .Kitabı alırken bildiğim tek şey texting olduğu ve yazın okunabilecek güzel bir kitap olduğuydu. Kitabı çok kısa sürede bitirdim (yaklaşık 1 saat) ve açıkçası olaylar çok havada kalmış gibiydi , verilmek istenen mesaj güzeldi ama maalesef benim beklentimi çok karşılamadı. Mesajlaşmalar arttırılsaydı yada karakterler daha çok tanıtılsaydı bence çok daha güzel yerlere gelen bir kitap olurdu. Kitabın puntoları oldukça büyüktü , beklentilerimi her ne kadar çok karşılamasada sevmedim demem çünkü sevdiğim yerlerde oldu ama yazarın ilk kitabı ve acemiliği olabilir bende yazarım o yüzden diğer kitabı çıktığında ona da bir şans vermek istiyorum. Son olarak kitabın sonundaki zarfta yazanlar gerçekten şaşırtıcıydı ama ne bileyim ben daha farklı bir şey bekliyordum o zarfta ...
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202674 okunma
20 Yaş Mektupları
8/10
·332 syf.··
2026 1. kitabı
20 Yaşıma Mektup”, tek bir hikâye anlatmıyor; farklı hayatlar yaşamış insanların aynı yaşa dönüp kendilerine fısıldamak istedikleri cümleleri bir araya getiriyor. Bu yüzden kitabı okurken bazen bir yazarın satırlarında kendinizi buluyor, bazen de “Ben olsam kendi 20 yaşıma ne yazardım?” diye düşünmeye başlıyorsunuz. En sevdiğim yanı ise, nasihat vermeye çalışmaktan çok yaşanmışlıkları paylaşması oldu. Kimisi pişmanlıklarını anlatıyor, kimisi “İyi ki vazgeçmemişim.” diyor, kimisi ise geleceğin sandığımız kadar korkutucu olmadığını hissettiriyor. Her mektup aynı etkiyi bırakmasa da içlerinden birkaç tanesi uzun süre akılda kalacak cümleler barındırıyor. Bu kitap bana kalırsa bir oturuşta bitirilecek bir eser değil. İkinci kitap olarak bile seçilebilir ve bence her mektuptan sonra durup düşünmek, hatta kendi hayatına küçük notlar düşmek gerekiyor. Belki de kitabın en güzel yanı şu: Gelecekteki hâlimizin bugünkü hâlimize söyleyeceği sözleri başkalarının kaleminden okuyabiliyoruz. Kitaba baslarken ilk biraz sıkılabilirsiniz ama lütfen devam edin herkesin aynı mektubu sevmesi mümkün değil; fakat mutlaka kendinden bir parça bulacağı birkaç sayfa olacaktır. (20 yaşımdan 21 geçmeye 1 ay kala bitirebildim ) 20 Yaşıma Mektup
1000Kitap
20 Yaşıma MektupKolektif · Doğan Kitap · 20191,647 okunma
Puan vermedi·288 syf.··
2026 17. kitabı
Genel olarak yorumlara baktığımda kitabın 1. bölümünün daha akıcı olduğu söylenmişti. Açıkçası ben kitabı oldukça durağan buldum. Fakat insanoğlunun ne kadar vahşi, acımasız, kibirli ve menfaatçi bir canlı olduğunu tasdikleyen distopik bir eser diyebilirim. Çok beğenmedim. 10 üzerinden 6 veririm.
Semenderlerle SavaşKarel Čapek · Jaguar Kitap · 2021441 okunma