Kullanıcı

Melisa Şentürk
Tahmini Okuma Süresi:
8 sa. 37 dk.
Sayfa Sayısı:
304
Basım Tarihi:
17 Mayıs 2026
Yayınevi:
Ephesus Yayınları
ISBN:
9786255701589
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Karton kapak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

KLİŞELERİ YIKAN KİTAP!
10/10
·304 syf.·
2026 38. kitabı
DİKKAT! BU İNCELEME SPOİLER İÇERİR! Texting klişesini yıkan, gizem ve gerilim içeren bir kitap olmuş. Ellerine sağlık Melisa Şentürk :) Sonunu gerçekten tahmin edemedim. Zarf detayına bayıldım. Mesajlaşmalar çok güzeldi. Linda ve Ateş'e bayıldım. Maya biraz şapşaldı :) Linda'nın annesinden nefret ettim. Manyak bu kadın! Babası fena değildi. Ama genel olarak aileler çok kötüydü. Havva'ya çok üzüldüm ama bence Linda'nın suçu değildi. Kullanıcı'nın profesör olması ilginçti. Onun da yaşadığı şeyler kolay değilmiş. Ama bence psikolojisi normal biri değil. Kısacası tavsiye ederim. Anonim klişesini yıkan güzel bir kitaptı. Kitaba puanım 10. Herkese iyi okumalar dilerim.
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
Eksik hissettirdi
5/10
·304 syf.··
2026 43. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2026 18:11
Kitabın tarzı çok farklıydı ve bu hoşuma gitti. Texting şeklinde olması, karakterin telefonuna girmiş gibi olmamız fikri, gizemli durum olması, kitabın sonundaki zarf fikri vb oldukça etkileyici geldi. Bir saat içinde bitirdim, mesajlaşma kısımları oldukça büyük şekilde yazılmıştı, bazı sayfalar boştu, bazı sayfalar resimliydi, arada iki üç sayfalık büyük puntolu anlatımlar vardı. Kitabın yaş sınırı gerektirecek herhangi bir içeriği yoktu, 12-13 yaş itibariyle okunabilir. Kitap beklenti ve heyecan oluşturuyor ancak üzülerek söylüyorum ki ben aradığımı bulamadım. Kurgu çok sığ geldi, eksik hissettirdi. Verilmek istenen mesaj elbette güzeldi ancak bu hayal kırıklığımı hafifletmedi. En başta çözülecek çok bir durum olduğunu düşünmüyorum, bilmece/gizem olan kısmı fazla ortadaydı. Eğer amacınız bir gizem çözmekse hayal kırıklığına uğrarsınız. Daha fazla ayrıntı eklenseydi, mesajlaşmalar arttırılsaydı ve gerçekten bizim çözebileceğimiz bir gizem şeklinde yazılsaydı bayılırdım, kitabın müthiş bir potansiyeli var çünkü. Kitap okumaktan ziyade oyun oynamak gibiydi ancak o yüzeysellikten dolayı yeterince keyif alamadım.
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
4/10
·304 syf.··
2026 63. kitabı
Çok üzgünüm ama olmamış. Finallerimin başlamasıyla kitap okuyamıyorum. O yüzden texting tarzda olduğu için hızlıca okuyup bitiririm diye düşündüm. Nitekim de öyle oldu. Hızlıca bitirdim (yaklaşık 1 saat) ama bence saçmaydı ya. Yani saçma da demiyim de gizem yok gerilim yok Lindanın ve Ateşin çocukluğu, ilişkisi havada kalmış. Diğer karakterlere de şöyle bir değinilmiş sadece. O yüzden pek sevemedim.
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
Anlamsız
3/10
·304 syf.··
2026 19. kitabı
Gerçekten anlamsız ve saçma sapan bir kitaptı. Sonu çok saçma bitti. Okumazsanız hiçbir şey kaybetmezsiniz. Emeğe saygımdan 3 verdim. Yoksa 1 yıldız ancak eder. Bu tarz kitaplar ilgimi çektiği için okumuştum.
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
9/10
·304 syf.··
2026 7. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2026 00:00
Bu aralar rs 'ye girmiştim.Ancak bu kitap beni rs'den çıkarmayı başardı.Kitabı 2 saatte falan bitirdim.Öncelikle çok sürükleyici olduğunu söylemek istiyorum.Kitabı okurken bir çok duyguyu yaşıyorsunuz.Texting olduğu için akıp gidiyor zaten.Özellikle stickerları yerine yapıştırırken çok keyif aldım.Kitabın konusu:Bu kitapta ana karakterimiz olan Linda'nın telefonundaki mesajları okuyoruz.Aralarda yazı kısımları da var ancak çoğunluğu mesajlaşma.Kitap bilinmeyen birinin Linda'ya mesaj atmasıyla başlıyor.Linda'nın küçüklüğünde yaşasığı bazı olayları da okuyoruz.Kitabın sonunda ise çok şaşırtıcı olaylar yaşanıyor.Ayrıca arkadaki yan kağıtta gizemli bir zarf var.Kitabı bitirince o zarfı açıp okuyorsunuz ve şok olarak kitabı bitirmiş oluyorsunuz.Çok anlatamadım spoiler olur diye.Okuyacaklara keyifli okumalar
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
10/10
·304 syf.··
2026 18. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 27 Mayıs 2026 12:40
Bu kitabı ilk çıktığından beri merak ediyordum ve hemen alıp okudum. Uzun zamandır Teksting okumamıştım konu bakımıyla beni bayağı bir içine çekmişti. Bu kitapta romantizm unsurları arayanlar koşarak uzaklaşsın çünkü böyle bir kitap değil. Ve yakın zamanda böyle bir olay yaşamış olarak bu kitabı okumak… Kitap yazışmalar üstünden gidiyor dört tane karakter var Linda, Maya, Ateş ve User. Ara ara anne babasından da bahsedilse de konu genelde bu dört karakterden ilerliyor. Kitap Lindanın bilinmeyen bir numara üstünden mesajlar alması ile başlıyor ve ister istemez o numarayla konuşmaya başlıyor. Ateş ise Lindanın çocukluk arkadaşı ve aynı zamanda kıza aşık fakat Linda Ateşten uzak duruyor. Geçmişinde aslında onun suçu olmayan bir hata yapmış ve bunun suçluluğuyla mücadele ediyor. Ateş her ne kadar ondan uzaklaşmasa da ailelerde sıkıntı. Annesinin babasının ona olan tavrı değişmiş Ateşle bir araya gelmelerine izin vermiyorlar kız biraz da bulunduğu psikolojik durumdan ötürü aslında bu numarayla konuşmaya başlıyor. Ateş de bir şekilde bu numarayla konuştuğunu öğreniyor başta hiç bir şey yapmasa da aslında sonunda en önemli gerçeği ortaya çıkaran o oluyor. Yazarın aslında böyle bir konuya değinmesi çok iyi oldu. Bu temada sonu romantizimle biten çok kitap okudum çok da sevdim ama her zaman sonun mutlu etmeyeceğini insanlar bilmeli özellikle genç yaştaki herkes bu kitabı bir ders niteliğinde mutlaka okumalı bence. Ben kitabı çok sevdim. Sabah başladım şimdi bitti. Zaten yazışma üstünden ilerlediği için çok hızlı okunuyor yine düz yazı var tabiki ama üç sayfayı bulmuyor. Tam bir RS kurtarıcısı diyebilirim. Kullanıcı Melisa Şentürk
İnceleme
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
7/10
·304 syf.·
2026 35. kitabı
Kitap çıkdığı an okuma isteği gelmişti, hem tasarımı çok güzeldi, hem de texting olması çok hoşuma gitmişti ilk başta. Şimdi okuya bildim ve kendi şahsi düşüncelerimi sizlerle bölüşüceğim. Öncelikle kitap hem texting şekilde, hem de bazı bölümlerde geçmişte yaşanmış kısa olayları anlatıyor. Sıkıcı bir kitap asla değil, ama kitabı bir yere kadar okuduğunda neyi bulmayı beklemeli olduğunu anlamıyorsun. Şimdi size konusunu açık anlatacağım merak etmeyin. Konusu Linda 20 yaşında, zengin ailede doğulmuş bir kız, evin tek çocuğu diye anladım. Bir gün bilinmeyen bir kullanıcıdan ona mesaj geliyor, ve o kullanıcı Linda'nı okuldan takip eden biri, onun ne yaşadığını, hangi dersleri olduğunu görüyür ve onunla mesajlaşmağa başlıyor ve kimliğini asla söylemiyor. Şimdi bu anlattığımda siz de ilk başta bu kitapın bir aşk romanı olduğunu, o yabancının ana erkek karakter olduğunu düşündünüz değil mi? İşte kitap bizi çok yanıltacak ve söyleyeyim ki asla ama asla kullanıcının kim olduğunu önceden bulma imkanınız yok, yani tahmin bile edemezsiniz, kitabl bitirtikten sonra tabii ki kırmızı zarfta kullanıcının kim olduğu detaylı anlatılıyor. Şimdi biraz sizi merakta bıraktığıma göre konusuna devam edebilirim. Linda bu kullanıcıyla baya baya her gün mesajlaşıyor, kullanıcının kim olduğunu bilmeden geçmişte yaşadığı acıları anlatıyor, kullanıcı da kendisinden bir şeyler anlatıyor falan filan. BİZ SONDA KULLANICININ KİM OLDUĞUNU BULMAYA ÇALIŞIYORUZ. Kitapta kafa karıştırmak için başka karakterler de var tabii öğreniceksiniz, onlar hakkında konuşmak istemiyorum. Şimdi konusu bittiğine göre bu kitap hakkında kendi yorumumu anlatmak istiyorum. Yorumum Sevdiğim kısımlar minnacık spoiler olabilir. Bu kitapta klişe konulardan kaçınıldığı için çok mutluyum, hani düşünüyorsun
1000Kitap
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
Puan vermedi·304 syf.··
2026 55. kitabı
Selam Bugün sizlere farklı ve düşündürücü bir kitapla geldim. Hangimiz çocuklarımızın sosyal medya hesaplarını kontrol ediyoruz? Ya da WhatsApp mesajlarını? Hadi onu da geçelim; kendimizden yola çıkalım. Telefonunuza hiç tanımadığınız birinden mesaj gelse ne tepki verirsiniz? Peki ya bu kişi sizin hakkınızda neredeyse her şeyi biliyorsa? Düşündürücü değil mi? Hadi gelin, size kitabımızdan bahsedeyim. Linda’ya bir gün tanımadığı birinden mesajlar gelmeye başlar. İlk başlarda bu durum karşısında çekimser davransa da zamanla sadece mesajlaştığı bu yabancıya içini açmanın kendisini rahatlattığını fark eder. Birinin onun hakkında bu kadar çok şey biliyor olması Linda’yı korkutsa da çocukluğunda yaşadığı ve kendisini hâlâ suçladığı olay nedeniyle büyük bir içsel çatışma yaşamaktadır. Yaşadığı bu çatışma ve ailesinin baskıları, Ateş ile olan arkadaşlığını da etkilemeye başlar. Linda, kendisini en iyi tanıyan ve her fırsatta ona olan ilgisini hissettiren kişinin Ateş olduğunu düşündüğü için bir süre sonra gizemli mesajların ondan geldiğinden şüphelenir. Ancak gerçekte Ateş’in ona zarar verme gibi bir niyeti yoktur. Ailelerinin birbirine düşman olması Ateş’i pek etkilemezken, çevrenin baskısı Linda üzerinde ağır bir yük oluşturmaktadır. Üstelik geçmişte yaşanan kötü olayda ne Ateş’in ne de Linda’nın bir suçu vardır. Linda’nın çevrim içi olup Ateş’e cevap vermemesi ise Ateş’in dikkatini çeker. Kiminle konuştuğunu merak eden Ateş, bunun peşine düşmeye karar verir. Aileler ne kadar uzak olsa da Linda’nın hayatındaki her detay Ateş’in ilgisini çekmektedir. Onu görebilmek için gizlice okuluna gitmesi, katıldığı davetleri takip etmesi ve ne yaptığını merak etmesi bunun en büyük göstergesidir.Üstelik Linda'nin beyni yaşadıklarını kaldıramadı için çocukluğuna veya bugüne dair bazı
2026 Okuma Raporları
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
Yarım kalmışlık hissettirdi
7/10
·304 syf.··
2026 4. kitabı
Gerçekden potansiyeli olan bir kitap çok güzel düşünülmüş ama daha detaylı olamasını bekliyordum aynı zamanda kitabla daha unutulmaz bağ kurmabilmek için. Devam serisi olarak Bir kitap daha basıla bilirdi yada bu kitabı 600 sayfalık felan düşüne bilirlerdi. Kısa olması çerezlik gibi hiss etdirdi. Yinede hoşuma gitdi akıcıydı. Yazarı tebrik ediyorum, ilk kitabı olduğunu düşünürsek iyi iş çıkarmış!
İnceleme
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma
10/10
·304 syf.··
2026 39. kitabı
Adaşım olan #melisaşentürk ün #kullanıcı adlı kitabının yorumuyla geldim. Lafı uzatmadan söylemek istiyorum. Bayıldım! Çünkü, kitabımız içeriğiyle toplumsal bir sorunu da ele almış. Sosyal medya üzerinden açılan hesaplar oluşturulan sahte hesaplar karşımıza yeri geliyor ; yakından tanıdığımız veya tanımadığımız kişileri çıkarıyor. Kitabımız texting formatında ve yazarımızın da dediği gibi, gerçek olan tanımadığımız birinin mesajlarını okuyormuşuz gibi bir his bırakıyor. Çok uzatmadan hemen konusundan bahsetmek istiyorum... Linda, anaokulundayken onun hatası olmadığı halde bir arkadaşının kaydıraktan düşerek hayatını kaybetmesiyle ailesinin de tavırlarıyla sorunları olan bir üniversite öğrencisi. Hatta ölen arkadaşının abisi de bizim kıza aşık! Yani artık siz buna aşk mı dersiniz ne dersiniz onu bilemem... Şöyle de bir durum var, iki aile artık o ölümden sonra birbirine düşman. Linda, hiç bilmediği #user4646 adlı bir kullanıcı tarafından ona gelen mesajla tanımadığı bir kişiyle konuşmaya başlar. İşin tuhaf yanı da Linda'ya dair her şeyi biliyor olması. Ve bu konuşmalar günden güne artmaya da başlar. Öte yandan ona aşık olan Ateş'ten de devamlı mesajlar alır. Gelin görün ki küçükken Linda' nın takmış olduğu ve ona dair stickerlar yapıştırdığı bir hayvan olan Panter lakabını kullanır. Hem #user4646 hemde Ateş. Vee bunu aynı anda yaparlar. Açıkcası kitabın sonunda zarfı açınca karşıma çıkan kişi beni bir hayli şaşırttı. Bu kitapta ders çıkarılacak o kadar çok fazla şey vardı ki... Bir kere gerçekten kiminle konuştuğumuzu asla bilmiyoruz. Kime ne konuda nasıl bir koz veriyoruz asla bilmiyoruz. Karşımızdaki kişi aslında gerçekten söylediği kişi mi? Bence okunması ve göz önünde tutulması gereken bir kitap.
KullanıcıMelisa Şentürk · Ephesus Yayınları · 202665 okunma

Yazar Hakkında

Melisa ŞentürkYazar · 0 kitap
9 Ekim 2006'da Bursa'da dünyaya gelen Melisa Şentürk, çok küçük yaşlardan itibaren kitapların dünyasına girmiştir. Sosyal medya hesaplarında kitap yorumları yapan genç yazar aynı zamanda kendi eserlerini de yazmaktadır. "Kullanıcı" yazarın basılı olarak yayımlanan ilk eseridir.