Çok sevdiğim bir arkadaşım günlerin, haftaların, ayların böyle yoğunlukla hesabını tutmamızın iki sebebi olduğunu söylüyor: bir bebeğin doğumundan ve bir sevdiğimizin ölümünden sonra. Üç ay sonsuz gibi uzun geliyor, yine de şimdiyken, şimdiyken, şimdiyken kısa bir an, arkadaşıma yaşamla ölüm arasında fark olduğunu söylemeliyim bu yüzden. Yeni doğan bir bebek saatlerle büyür, günlerle, haftalarla. Bir çocuğun ölümü ise bir dakika bile büyümez.