beril

beril
@berilozsnck
10/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
insanlığını yitirmek aslında maskeleri bırakmak mı yoksa tamamen boşluğa düşmek mi emin olamadım. okurken kendimden parçalar gördüm, insan olmak gerçekten bu kadar zor mu diye düşündürdü. osamu dazai bu kitapta romantize edilmiş melankoli satmıyor direkt ruhsal çöküşü masaya çarpıyor insan gibi davranmayı öğrenmeye çalışan birinin iç çığlığı. yozo insanlığını yitirmedi başından beri kendini ait hissetmedi toplumun beklediği rolü oynaya oynaya içi çürüdü bu kitap bana maskelerin ne kadar yorucu olduğunu hatırlattı. okurken sürekli şunu düşündüm insan kötü doğmaz ama anlaşılmadıkça içine kapanır ve sonunda kendi karanlığında kaybolur. onu savunmuyorum ama yalnızlığını hissettim, ve en korkutucu kısım yozo'nun yalnızlığı bana hiç yabancı gelmedi.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,4bin okunma