beril

beril
@berilozsnck
başka kadınların bedenleri bizim savaş meydanımız değil
Sayfa 175·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
Belki de artık gözyaşı olmayan bir kız oldum.
Sayfa 11·Kitabı okudu
Alıntı
8/10
·103 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
Öğrenci kız aslında olay örgüsüyle değil ruh haliyle çalışan bir kitap. çünkü kitap bir “hikaye” anlatmıyor, bir bilinç anlatıyor. genç bir kızın bir gününü okuyoruz ama o günün içinde koskoca bir varoluş sıkıntısı dönüyor. Osamu dazai karakter yazarken aşırı dürüst. hatta rahatsız edecek kadar dürüst. öğrenci kızın düşüncelerinde hem kibir hem kırılganlık hem çocukluk hem de tuhaf bir büyüme sancısı var. bir anda dünyayı küçümsüyor, bir anda kendini küçücük hissediyor. bu çelişkiler zaten kitabın olayı. insanın tek bir duygu olmadığını suratımıza çarpıyor. okurken büyük olaylar bekleyen biri hayal kırıklığı yaşayabilir çünkü bu kitap bir günün içine sıkışmış küçük düşünceler kitabı gibi görünüyor ama aslında o küçük düşünceler insanın kendini inşa etme ve aynı anda yıkma sürecini anlatıyor. dazai, genç bir kızın zihnindeki kibri, korkuyu, büyüme sancısını ve anlamsızlık hissini filtresiz veriyor. okurken yer yer karakteri yargıladım, yer yer kendimi yakaladım. en rahatsız edici kısmı da buydu; bu düşünceler bana yabancı değildi. karakterin zihnindeyken şunu fark ettim, burada asıl mesele ne okul ne aile ne de gündelik olaylar. mesele, kendini sürekli izleyen bir bilinç. öğrenci kız hem yaşıtlarını küçümsüyor hem de onların onayına ihtiyaç duyuyor. hem yetişkin gibi düşünmeye çalışıyor hem de çocuk kalmak istiyor. bu çelişki kitabın nabzı. dazai, gençliğin o rahatsız edici dürüstlüğünü saklamıyor. karakter bencil olabiliyor, yapay olabiliyor, hatta yer yer itici bile ama tam da bu yüzden gerçek. belki de kitabın gücü burada. karakteri sevmek zorunda değilsin ama onun zihninden çıkınca kendi zihnine dönmek zorunda kalıyorsun. kısa bir metin olmasına rağmen bıraktığı etki uzun sürüyor. çünkü anlattığı şey geçici bir gün değil, büyümenin sancılı ve biraz da utanç
1000Kitap
SchoolgirlOsamu Dazai · One Peace Books · 201113,6bin okunma
Hiç inançlı biri değilim ama bazen Tanrı’nın seni benim için yarattığını düşünüyorum.
Sayfa 117·Kitabı okudu
10/10
·273 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
normal people bence aşk romanı değil bir iletişimsizlik otopsisi iki insan birbirini deli gibi istiyor ama kendi travmalarını daha çok seviyor marianne sevgiyi hak etmediğine inanıyor connell ise sevilmeye alışık değil ikisi de zeka küpü ama duygusal olarak çocuk. bu kitapta en çok canımı sıkan şey şu oldu bu ikisi kötü insanlar değil hatta birbirlerini gerçekten anlıyorlar ama kimlikleri ve sınıf farkları araya görünmez bir duvar örüyor. connell okulda popüler ama evde yoksul marianne evde zengin ama duygusal olarak terk edilmiş ikisi de bir yerde yalnız. romantik mi hayır gerçekçi mi fazlasıyla çünkü sevgi tek başına yetmiyor zamanlama yetmiyor cesaret yoksa hiçbir şey olmuyor. okurken sürekli içimden şunu dedim bir mesaj atsanız her şey çözülecek ama atmıyorlar çünkü insanlar bazen mutlu olmaktan daha çok acıya alışkın. bence bu kitabın olayı şu aşk bazen kurtuluş değil aynadır ve aynada kendini görmek herkesin harcı değil.
Normal PeopleSally Rooney · Hogarth Press · 20199,8bin okunma
Reklam