Yüzyıllardır Anadolu'da,yağmur yağarken neden "gökten boşalırcasına değil de boşanırcasına yağıyor" denilir hiç düşündünüz mü?
Çünkü "birlikteliğin doruğu boşalmak,
sonu ise boşanmaktır" bu ince ayrıntıyı fark eden Atalarımız,bu tabiri engin dilimize katmış ve yıllarca da korumuşlardır bu yüzdendir ki bugün bile hâlâ "gökten boşalırcasına değil boşanırcasına" yağıyor denilir.
B.K
03.10.19