Benim için kütüphanemde uzun süredir bulunan fakat üç gün öncesine kadar ilişkimizin yalnızca bakışmaktan ibaret olduğu bir kitaptı. Belki de bunda fazla popüler olmasının etkisi büyüktür. Hayatın farklı dönemlerinde okunduğunda farklı anlamlar çıkarılabilecek kılavuz mahiyetinde bir eser. Herkesin kütüphanesinde mutlaka bulunması gerektiğini düşünüyorum.
Kitap analizine gelirsek;
---SPOILER---
Kitabın aslında basit bir akışı ve dili var. Fakat daha ilk sayfalarda sürükleyici olduğunu hissediyorsunuz ve kendinizi hikayeye bırakıyorsunuz. Alıştığı ve gayet huzurlu sürdürdüğü bir hayatı olan çoban Santiago, Mısır Piramitleri'nde kendisini bekleyen bir hazine olduğu düşünü iki defa görmesi üzerine yola koyulmaya verir. Zaten kitabın da vermek istediği mesajda olduğu gibi; asıl olan hazineye ulaşıp ulaşmaması değil, bu amaç uğruna ilerlerken yolda öğrendiği şeylerdir. Karşıya geçtiği ilk günden soyulması, Fatima'dan uzaklaşması, çölde askerlerin eline düşmesi vb. birçok kötü olayla karşılaşmasına rağmen Santiago'nun yolundan asla vazgeçmemesine, 'Evren'in Ruhu'nu anlamasına ve öğrenmesine eşlik ederken siz de kendi 'Kişisel Menkıbenizi' sorguluyorsunuz.
---SPOILER---