Bettul

Bettul
@bettul84

Bettul

, bir kitap okudu
5/10
·280 syf.··
4 günde okudu
·
2022 17. kitabı
Ashley Poston
7.6/10 · 700 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
7/10
·312 syf.··
2022 16. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Mart 2022 18:10
Sıcacık bir aşk romanı Sahte Balayı... Karakterler o kadar iyi işlenmiş ki , aralarındaki atışmadan sebep, sürekli sırıtarak kitabı okuyorsunuz. Uzun zamandır bir kitapta gülmemiştim. Kitap romantik komedinin tam hakkını verecek kadar komikti bence :) Sürekli çekilişlerden birşeyler kazanmakla kafayı bozmuş gelin ve damat düğün esnasında tüm konuklarla birlikte açık büfeden zehirlenir. Sadece iki kişi hariç... gelinin ikiz kardeşi ( gıda alerjisi ) ve damadın kardeşi ( hijyen takıntısı ) yemek yemeyen ve sağlıklı kalan kişilerdir. Kazanılan büyük ödül balayı ise ertelenemediği için bu iki kişiye teklif edilir. Birbirinden nefret eden bu ikili sadece gelin ve damat rolü oynayıp 10 gün Hawai’de tatil yapacaklar... Tabi hesaplanmayan otelde Olive’in patronu ile karşılaşmaları ve Ethan’ın eski sevgilisinin nişanlısı ile aynı otelde olması... Özellikle Olive ve Ethan arasındaki dialoglar çok şeker , çok komik. İstemesenizde sırıtmaniza engel olamıyorsunuz. Birde tüm romantik komedi kitaplarında yer alan erotizm en düşük seviyede tutulmuş. Bu ayrıca hoşuma gitti. Romantik komedi tarzında kitap sevenler için kesinlikle tavsiye ederim. Keyifle okunacak bir kitap ...
Aşk
Sahte BalayıChristina Lauren · Yabancı Yayınevi · 20202,590 okunma
6/10
·328 syf.··
2022 15. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2022 21:02
Okuduğun kitabı mümkünse 2-3 günde en olmadı 4-5 günde bitirmek gerektiğini düşünüyorum. Kar tatili , okulların kapanması derken çocukla beraber kitabın okunma süreci uzadı, bazı günler elime bile alamadım. Bu yüzden hikaye biraz bölük pörçük oldu malesef... Kitabın kapağında “En iyi korku romanı” gibi iddialı bir cümle olmasa, beklenti düşük tutulsa sürükleyici bir kitap aslında... Ama anlaşalım kesinlikle bir korku romanı değil , gerilim zaman zaman evet ama korku değil... 1950 yıllarında Meksika’da geçen romanda, sosyetik güzel, kuzeninden gelen yardım mektubunu geri çevirmeyip kentten uzak Doruk Mevki’ye ziyarete gidiyor. Gerek kuzeninin halleri , tuhaf ev ve ev kuralları , birbirinden enteresan ev sahipleri derken roman kurgusu başlıyor. Klasik bir korkunç ev ve ona hükmeden ev sahipleri hikayesi... Zaten verilen ipuçlarından az çok ne olacağını biraz korku filmi/ kitabı deneyimi olan anlayabiliyor. Yani çokta süpriz bir son veya kurgu yok. Ama yine de zaman zaman gerildiğiniz ve sıkılmadan okuyacağınız bir kitap olmuş. Bu arada kitabın yayın hakları satın alınmış ve çok yakında dizi çekimleri başlayacakmış. Ortaya klasik korku ama ilginç bir dizi yada film çıkacağı kesin.. Bir daha okunacak kategoride değil benim için ama sıkılmadan , hatta okuyabildiğim zamanlarda biraz gerilerek ve kendini kaptırarak okuduğum bir kitap oldu. Gerilim türünde kitap sevenler içinde, büyük beklenti olmadan okunup bitirilebilir.
Korku-Gerilim
Meksika GotiğiSilvia Moreno-Garcia · İthaki Yayınları · 2022463 okunma
6/10
·144 syf.··
2022 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2022 21:47
Tam Kadınlar gününde okunup bitecek kitap... Aslında konusunu ilk okuyunca farklı bir şey hayal edip, sonrasında çok acıda olsa gerçek yaşamlarla örülmüş bir hikaye çıktı karşıma... Bu vesile ile tüm emekçi kadınlarımızın günü kutlu olsun. Kitap tam olarak bizi anlatıyor aslında. Bu ülkede yaşanan sorunların aynısını Güney Kore’den dinliyoruz. Aynı umutsuzluk, aynı değersizlik ve kadının varolmaya çalışma hikayesi . Kim Jiyeong ‘un psikolojik bir rahatsızlığı sonrası gittiği doktora anlatımları aslında kitabın konusu. Jiyeong , annesi ve ananesinin hikayesi üstünden kadınların gördüğü baskıyı, sözlü ve fiziksel değersizleştirmeyi ve hatta tacizi , tüm hayatı boyunca , bir erkek kadar değer görememesini anlatıyor. Doğumu, okumaya çalışması, üniversitesi, flörtü, evliliği ve hatta bebeği.. Bir çırpıda okunup bitecek ama bazı bölümlerin üstüne uzun uzun düşünülecek bir kitap.. Kitapta sadece bazen fazla mesaj kaygısı ve bilgi verme isteği seziliyor. Yazar anlattığı her olayın tarih içinde gelişimini de anlatıyor. Ama bazen bu anlatımlar hikayeden uzaklaştırıyor gibi geldi bana... Kadınların yaşadığı maalesef 2. Ve hatta 3. sınıf muamelenin birde Güney Kore tarafını okumak isterseniz kesinlikle bu kitabı okumalısınız. Zaman zaman kızıp , kadınların tarih içindeki varoluş sancısını görebilirsiniz. Ben kitabı sevdim , gayet akıcı, hikaye sıcak ve fazla fazla bizden...
Roman
Kim Jiyeong, Doğum: 1982Cho Nam-Joo · A7 Kitap · 20211,309 okunma