Okur Hanım

​"Ashabım zikredildiğinde (aralarındaki ihtilaflar konuşulduğunda) dilinizi tutun. Yıldızlar (astroloji/kader tayini) zikredildiğinde dilinizi tutun. Kader zikredildiğinde dilinizi tutun." (Taberânî – el-Mu’cemü’l-Kebîr, Ebû Nuaym el-İsfahânî – Hilyetü’l-Evliyâ) "Benden sonra ümmetim için üç şeyden korkarım: İmamların (yöneticilerin) zulmünden, nücûma (yıldızlara/astrolojiye) inanmaktan ve kaderi yalanlamaktan." (İbn Abdilberr, Câmiu Beyâni’l-İlmi ve Fadlih)

Okur Hanım

@beyaz_kuheylan
·
Bazı insanlar tanıyorum ki kırılan tarafın hep kendisi olduğunu zannederken kendisi başkalarını çok defa kırdığını görmüyor. Kendisini mazlum, başkalarını da zâlim addediyor ama başkalarını incittiği sözler hiç aklına gelmiyor. Buna sebep olan şeylerden biri de (çok alâkasız gibi görünecek ama doğru) burçlara karşı önyargı. Bir kişi A burcuysa duygusal olurmuş kolay incinirmiş, B burcuysa kibirli ve sinirli olurmuş falan falan.. Bu nasıl bir önyargıdır yahu? Resûlullah demiyor mu? "Kalpler, Rahmân’ın iki parmağı arasındadır. Onları istediği gibi çevirir.” (Tirmizî, Kader, 7/2140) Benim kalbimi evirip çeviren Allah'tır, yıldızlara gezegenlere ne oluyor? Benim karakterimden, mîzâcımdan ve rûhumdan sonra yaratılmış bir şey (yıldız, gezegen vs.) bana nasıl tesîr edebilir Allah aşkına? İnsanların kafasında, onlar görmese de çok büyük burç önyargısı var. Kardeşler nücumdan sorulduğunda bize Peygamberimiz tarafından susmak emredilmiştir. Allah'ın yarattığı karakteri değişmez ve düzelmez addetmek, aynı burçta olan her insanı kesinkes cehennemlik atfetmekten farklı mıdır? "Size ne oluyor? Ne biçim hüküm veriyorsunuz? Yoksa elinizde okuduğunuz bir kitap var da orada istediğinizin sizin olacağı mı yazılı? Yoksa, “Neye hüküm verirseniz o mutlaka sizindir” diye tarafımızdan lehinize verilmiş, kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var?" (Kalem Suresi, 36-39) Neye göre hüküm veriyorsunuz? İnsanın fıtratını yaratan Hâlık dururken, ona tesîr ettiğini sandığınız akılsız yıldızlara mı? Atalım kafamızdan bu önyargı putlarını. Yoksa kurtulduğunu garanti gören insanlar başkalarına zulüm addederken ahirette hesabı görüldüğünde kendisini zâlim olarak bulacak.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bazı insanlar tanıyorum ki kırılan tarafın hep kendisi olduğunu zannederken kendisi başkalarını çok defa kırdığını görmüyor. Kendisini mazlum, başkalarını da zâlim addediyor ama başkalarını incittiği sözler hiç aklına gelmiyor. Buna sebep olan şeylerden biri de (çok alâkasız gibi görünecek ama doğru) burçlara karşı önyargı. Bir kişi A burcuysa duygusal olurmuş kolay incinirmiş, B burcuysa kibirli ve sinirli olurmuş falan falan.. Bu nasıl bir önyargıdır yahu? Resûlullah demiyor mu? "Kalpler, Rahmân’ın iki parmağı arasındadır. Onları istediği gibi çevirir.” (Tirmizî, Kader, 7/2140) Benim kalbimi evirip çeviren Allah'tır, yıldızlara gezegenlere ne oluyor? Benim karakterimden, mîzâcımdan ve rûhumdan sonra yaratılmış bir şey (yıldız, gezegen vs.) bana nasıl tesîr edebilir Allah aşkına? İnsanların kafasında, onlar görmese de çok büyük burç önyargısı var. Kardeşler nücumdan sorulduğunda bize Peygamberimiz tarafından susmak emredilmiştir. Allah'ın yarattığı karakteri değişmez ve düzelmez addetmek, aynı burçta olan her insanı kesinkes cehennemlik atfetmekten farklı mıdır? "Size ne oluyor? Ne biçim hüküm veriyorsunuz? Yoksa elinizde okuduğunuz bir kitap var da orada istediğinizin sizin olacağı mı yazılı? Yoksa, “Neye hüküm verirseniz o mutlaka sizindir” diye tarafımızdan lehinize verilmiş, kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var?" (Kalem Suresi, 36-39) Neye göre hüküm veriyorsunuz? İnsanın fıtratını yaratan Hâlık dururken, ona tesîr ettiğini sandığınız akılsız yıldızlara mı? Atalım kafamızdan bu önyargı putlarını. Yoksa kurtulduğunu garanti gören insanlar başkalarına zulüm addederken ahirette hesabı görüldüğünde kendisini zâlim olarak bulacak.
Allah İmam Nevevî'den ve tüm hadis âlimlerinden râzı olsun.. Rabbimizin bir nimeti ve lütfu.. İlimle rızıklandıran Allah'a hamd olsun.
"Senin lütfun olmadan hiçbir zengine serveti fayda vermez."