Yaşamı kirleten tüm varlıklar içinde en kötüsünün, en rezilinin insan olduğunu biliyorum. Tanrı’nın tüm yarattıkları içinde sevdiğini yok eden, kendi imgesini yok eden tek varlık, insandır.
Modern dünya değersizleştiriyor. Devleti değersizleştiriyor; insanı değersizleştiriyor. Sevgiyi değersizleştiriyor; kadını değersizleştiriyor. Irkı değersizleştiriyor. Ulusu değersizleştiriyor; aileyi değersizleştiriyor. Kendi kendini bile değersizleştiriyor (hep kendi koyduğumuz sınırlar), kendi içinde, kendi dokusunda değersizleşmeyi asla beceremeyen özgün bir soyluluğu barındıran, dünyada değersizleşmesi belki de en zor olanı, ölümü değersizleştirmeyi başarıyor.
Pezevenkler ve politikacıların (arada fark yoktur) eleğinden geçip biriken ve sonunda, ciğeri beş para etmez insanların oluşturduğu çürümüş, neredeyse yıkılacak bir toplumu ayakta tutmak üzere destek olarak kullanılan altın renkli bir gübre yığınına dönüşen öbek öbek iğrenç meblağlar…