"Sağlığı toplumda bulamaz, doğada bulursunuz. Ayaklarımız doğanın ortasına basmadığı sürece, yüzümüz sararıp solacaktır. Toplum hep hastalıklıdır, en iyi toplum en hastasıdır. Onda ne çamların esinlik kokusu vardır, ne de yüksek çayırlardaki içe işleyip tazeleyen ölmezotu kokusu. "
"Her şeyden öte, şimdiki zamanda yaşamamak bir kayıptır. Yaşamakta olduğu hayatın tek bir anını bile geçmişi hatırlamaya harcamayan kişi, tüm ölümlülerden daha çok kutsanmıştır. "
" İnanıyorum ki göklerimiz nispetinde zengin bir hayalgücümüz ve berrak, taze, yüce düşüncelerimiz; gökgürültüsü, şimşek, nehirler, dağlar ve ormanlarımız nispetinde muazzam bir aklımız; iç denizlerimiz nispetinde engin, derin ve görkemli bir yüreğimiz olacaktır. "