“Zaman her şeyin ilacıdır gibisinden bir sürü deyiş var. Bunların hepsi boktan saçmalıklar evlat. Acı asla azalmıyor… Ama öğrenebileceğimiz şey acıyla yaşamak. Bu her zaman mümkün olmaz, ama her şey biraz sabırla, yıllar geçtikçe daha kolaylaşır.”
Geçmişi geride bırakmak. Bugünde yaşamak. İnsan bunları birbirinden ayırabilir miydi? Bugün, geçmişte yaşadığımız olayların bir sonucu değil miydi? İnsan ancak geçmişi anladığında bugünü de anlamış olmaz mıydı?