Bilge

Bilge
@bilge_bilge
Puan vermedi·120 syf.·
2025 9. kitabı
Adım adım ölmeyi bekledi ya da bu süreç içinde bağışlanmayı. Ben intihar bekledim, kitabın sonuna kadar ama olmadı. Gururlu davranıp kendi veda edecek ve o ölürken diğerlerinin bu hazzı yaşamasını da engelleyecek diye düşündüm. Giyotin sehpasına bir kelle paça olarak gitti. Kasap onu da elinden geçirdi. En üzücü kısmı kitabın, bence kızının babasını tanıyamaması ve babası için öldü demesiydi. Fiziksel acı ne ki, manevi acının yanında ! Annesi ve eşi gelmedi belki de gelemedi vedaya. İdamın iyi ve kötü tarafları değerlendirilmeli, bu kitapla. Birçok bakış açısı kazandırıyor. Beni yer yer Green Mile ve Esaretin Bedeli filmlerini de çağrıştırdı kitap. Kitabın kendisinden çok, kitabın özsözüydü beni de etkileyen. Vayyy, neler yaşanmış dünyada dedim. Çok ilgi çekiciydi anlatılanlar. İdamın ne kadar berbat bi şey olduğunu gözler önüne sermiş yazar. Öyle bi şey ki, artık duygusuz sadece yapmak için ya da bu durumdan keyif aldığı için; bir insanı yaşama hakkını elinden almak, onun adına karar vermek.... Tartışılır. Bir İdam Mahkûmunun Son Günü Victor Hugo
Edebiyat
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,7bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
-Marie baban var mı? -Evet bayım. -Peki nerede? -Ah! Demek bilmiyorsunuz? Öldü. -Öldü, diyordun Marie. Ölmenin ne olduğunu biliyor musun? -Evet bayım. O hem yerin altında, hem de gökte.
Sayfa 67 - HAY Klasikleri
Edebiyat
Arabanın içinde biraz da olsa insanlık kalmıştı.
Sayfa 73 - HAY Klasikleri
Edebiyat
Bütün bakışların ağırlığının üzerinizde yoğunlaşması katlanılmaz bir şey.
Sayfa 75 - HAY Klasikleri
Edebiyat