Gerçek ile hayal iç içe, insanın çevresine, kendisine yabancılaşması, anlam arayışı içinde olup çokta arayamaması ile ilgili farklı 17 güzel hikaye. Sait Faik'in eski hikayelerinden daha farklı olarak yazılmıştır. Farklı anlamların hikayesidir. Dil inanılmaz şiirsel, bazen hikaye mi okuyorum yoksa arka fonda sakin bir müzikle şiir mi okuyorum, karıştırdım. Çıtır çerezlik olarak gözüken ama derin anlamlara götüren bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.
"-Okumuş yazmışa benzersin de...
-Ne olacak okumuş yazmışa benzersem?...
-Okumuş yazmış adam öğüt vermez de, dedi.
-Ya ne yapar? dedim.
-Adamı anlar, dedi, ne yapacak."