Haim, tüm hayatını çevresindeki insanlar ve içinde yaşadığı toplumla daha baştan kaybettiği bir tartışmayı umutsuzca sürdürerek harcayan kişilerdendi. Her şeyi anlatma ve açıklama, insanlığın tüm hatalarını ve suçlarını ifşa etme, haksızlık edenlerin maskesini düşürme ve iyilere hakkını verme arzusuyla, sıradan, sağlıklı bir insanın bulup ortaya çıkarabileceğinden çok daha fazlasını yapmıştı.
“Kamil Efendi, bağışla beni ama bir şey yememen iyi değil senin için,” diye belirtti.
Ve insanın sıkıntılı bir süreçte her şeyin iyi gittiği döneme kıyasla daha fazla yemesi, daha kuvvetli ve sakin olması gerektiğine ikna etmeye çalıştı onu.