Sezai Karakoç "Allah’ı kaybetmiş insan, neyi aramaktadır? Allah’ı aramayan insan, neyi bulacaktır? Kur’an’dan kaçan, hangi kitaba inanacaktır? Peygamberi görmeyen, hangi insanı görecektir? Cenneti elinden kaçırmış olan, Cehennemden başka neyi kazanacaktır?”
Ne güzel söylemiş ulemamız: "Gam değildir gide dünya kala din, gam odur ki kala dünya gide din."
Din elimizde kalmışsa dünyalığın elimizden gitmesi mesele değildir. Asıl mesele, sıkıntı dinimizin elimizden gidip dünyalığımızın bizi kuşatmasıdır .