Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Allahı bildim ve O'ndan başka birşey görmüyorum. Öyle ki bizdeki 'diğer' kaybolup gitti Tevhidi kavradım, tefrikten korktuğum yok Ben bugün hakikate ulaştım Bunun anlamı (Allah en iyisini bilir) şudur: Ben rabbimi mantıksal çıkarım ve akli deliller aracılığıyla değil, tefekkür, teemmül ve ilham aracılığıyla bildim ve ondan beri herşeyde tıpkı Hz. Peygamber (sav) gibi sadece O'nu görüyorum. 'Tevhidi kavradım, tefrikten korktuğum yok' ifadesine gelince, bunun anlamı şudur: Kesrette vahdeti gördüm, bu yüzden artık vahdette kesreti görmek diye bir korkum yok. Hiç şeksiz ve şüphesiz Allah'tan başka hakikat yoktur; O'nu nazarlarımızdan saklayıp gizleyen sadece vehimdir ve vehim batıldır. Bu noktada Ibn Ataullah Hikem'inde der ki: 'Eger vehim perdesi kalksaydı, keşfi bilgi onun yerini alır, tüm bireysel müşahedeyi ortadan kaldırır ve yakinin yükselen nuru tüm izafi varlığı perdelerdi. Efendimiz el-Meczub da şöyle der: Nazarım tek bir müşahedede eriyip fena buldu Tüm kaybolan varlıklardan uzaklaştım Hakikati idrak ettim ve O'ndan başka birşey bulamadım Ve şimdi bir rahmet deryasında huzur içindeyim.
Sayfa 54 - İnsanKitabı okudu
Zanda kalan, idrake hiç bir zaman ulaşamaz.
Sayfa 52 - İnsanKitabı okudu
Reklam
Sufiler şöyle der: Israrla tek bir kapıyı çal; bir sürü kapı açılacaktır. Tek bir Rabbe teslim ol, çoğunluk sana teslim olacaktır.
Sayfa 51 - İnsanKitabı okudu
Ey fakir, ihvanımızdan birine (Allah ondan razı olsun) ne dediğimi dinle: Ne zaman küçük ve ya büyük bir şeye ihtiyaç duyduysam ve Rabbime yönelerek ondan yüz çevirdiysem, işiten ve bilen Rabbimin kudretiyle onu önümde buldum. Şu halde avamın ihtiyaçları bu nesnelere özen gösterdikleri zaman karşılandığı halde, havassın ihtiyaçları bu nesnelerden yüz çevirip sadece Allah'a raptolmaları sayesinde karşılanmaktadır.
Sayfa 36 - İnsanKitabı okudu
İhtiyacınız olan şeyi, kendi kendinize arayıp yorulmadan elde etmek istiyorsanız, ondan yüz çevirin ve Rabbinize yoğunlaşın; inşallah o isteğinize ulaşırsınız. Eğer siz kendi ihtiyaçlarınızı bütünüyle terkedip sadece Cenab-ı hak ile meşgu olsaydınız, bu dünya ve öteki dünya için arzuladığınız her şe O size verirdi. Sadece arzda değil, Semada bile yürür ve hatta daha fazlasına ulaşırdınız. Çünkü Peygamber (Allah'ın salat selamı O'nun üzerine olsun) Rabbinin kelamıyla buyurmuştum ki: 'Beni zikrettiği için kendi arzuhalini unutan kişi dua edenlerden daha fazlasına nail olacaktır.
Sayfa 35 - İnsanKitabı okudu
Mübarek Şeyh Veli el-Mursi de şöyle der: Ey kendi sırrının yolunu şaşıran Bak kendinde tüm varlığı bulacaksın Sen Tarikat ve Hakikat olarak görülen Sonsuzsun Ey kendi mecmuunda Ilahi Hikmetin terkibi olan
Sayfa 35 - İnsanKitabı okudu
Reklam
Manevi menzile, az ya da çok işle değil, ancak lutf-u ilahi ile ulaşılır. Allah dostu Ibn Ataullah'ın Hikem'inde dediği gibi: Eğer O'na, ancak kusurlarını giderdikten ve tüm iddialarından vaz geçtikten sonra ulaşacak olsaydın, O'na hiç bir zaman ulaşamazdın. Fakat O seni kendisine doğru yöneltmek istediğinde, senin nitelik ve sıfatlarını kendi sıfatları içerisinde eritir ve böylece senden O'na değil, O'ndan sana giden bir yol aracılığıyla seni aslına döndürür.
Sayfa 19 - İnsanKitabı okudu
Ihvanımızdan biri bana dedi ki: 'Ben hiç bir şeyim. Ona 'hiç bir şeyim deme' diye karşılık verdim. 'Ben bir şeyim' de deme. 'Şu şeylere ihtiyacım var' deme; 'hiç bir şeye muhtaç değilim' de deme. Fakat 'Allah' de. Harikuladelikleri göreceksin
Sayfa 15 - İnsanKitabı okudu
Hissiyat alanında yükseldiğinde Ruhiyat alanında küçülür ve Ruhiyat alanında olgunlaştığında hissiyat alanında küçülürsün.
Sayfa 13 - İnsanKitabı okudu
Reklam
Hislerini güçlendirdiğin ölçüde Ruhu zayıflatırsın; Ruhun güçlendiği oranda da hislerin zayıflar.
Sayfa 13 - İnsanKitabı okudu
Diller son derece çok, kalpler ise nerdeyse yok gibi. { Darkavi // Bir Mürşidin Mektupları }
251 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.