Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nurullah Birlik

Nurullah Birlik
@birlikizm
parçalı kırıklı
244 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Ateizm bir çıkmaz değildir.
İnsanlığa hitap eden din İslamiyet, ateistlerin düşündüğünün aksine ne bir ideoloji ne sadece ekonomik ve politik bir yapı ne de felsefi bir dünya görüşüdür. O evreni ve canlıları kucaklayan bütün insanları insan olmak bakımından kucaklayan onları dili, rengi, kültürü, sosyal statüsü, ekonomik durumu, cinsiyeti, nesebi ya da geçmişiyle yargılamayan tek Tanrı inancını savunan putperestliği yıkan ve yeryüzünde adaleti amaçlayan engin bir inanç sistemi ve hayat düzenidir.
Ateizm Çıkmazı
Ateizm ÇıkmazıAydın Topaloğlu · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 201956 okunma
Reklam
144 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Yaşamak için okumak gerekir.
Nasıl okuma yapmamız gerektiğini anlatan kitap bize kısaca şöyle bir şeyler anlatmaya çalışır; Kitap, yalnızca iki kapak arası yazılanlardan ibaret değildir. Kitap; hayatı, dünyayı, mânâyı, Yaratıcı’yı, yaratılanları, varlığı, varoluşu ve elbette kendimizi ve hakikati anlamamızı sağlayabilecek kaynak ve mecraların bütünüdür. Böyle olunca “okumak” da eline sadece basılı bir metni alıp kelimelerini söylemek değildir. Okumaktan maksat bir dünya inşası; evvela kendinin daha sonra da yalnızca bütün insanlığın değil, bütün varlığın nefes alıp verebileceği bir dünya inşa etme kaygısıdır. Herkesin kendince kendi olacağı, kendi kalacağı, kendi hayatını yaşayacağı bir dünya inşasıdır. ... Okumak, kişinin uzun soluklu bir medeniyet yolculuğuna çıkmasıdır. ... Yusuf Kaplan, “Okumak nedir?” sorusunun cevabını derin bir bakış açısı ve çok etraflı bir fikir dünyasıyla birlikte veriyor. “Okumayı okumak nedir?” bunu anlatıyor aslında bize. Ve şöyle diyor; “Önce okumayı okumamız lazım. Çünkü okumasını da bilmiyoruz, okumanın ne demek olduğunu da.”
Okumak Nedir?
Okumak Nedir?Yusuf Kaplan · Nesil Yayınları · 202361 okunma
224 syf.
7/10 puan verdi
·
9 günde okudu
Medeniyet Tasavvuru
Fütûhat-ı Medeniyye'ye Giriş Kitabı olarak bir önsöz niteliğinde yazılan eser bizlere şunları aktarmaktadır; Hikmeti yitiren hayat, bayatlar, solar. Hakikati yitiren hayatsa, insanı yalnızca ağlarına bağlar, soldurur. İlim, hakikatin ‘söz' hâlidir. İrfan, hakikatin ‘göz' (kalp gözü) hâlidir. Hikmetse hakikatin öz hâli. İlim, ‘çağrı'dır: İlâhî çağrı. İrfan, ‘çağ'dır: Nebevî çağ. Hikmet'se, çağlayandır: İlâhî ‘çağrı'yla buluşan, nebevî ‘çağ'la oluşan insanın, hakikati çağlayana dönüştürme çabası. İlim, ‘söz'ü zenginleştirir. İrfan, ‘göz'ü derinleştirir. Hikmet'se, ‘öz'ü gürleştirir. İlim, ‘ribat'tır: Hakikate bağlanma. İrfan, ‘irtibat'tır: Hakikatin bağlarını birbirine bağlama. Hikmet'se, ‘râbıta'dır: Bağ kurma, çağ kurma, ‘çağrı'yı gürül gürül akan, insanı yıkayıp arındıran bir ‘çağlayan'a kavuşturma. İlim, ‘bakış'tır. İrfan, ‘akış'tır. Hikmet'se varış. Hâsıl-ı kelâm, ilim, hakikatin toprağa düşürülen tohumudur. İrfan, hakikat ağacının tomurcuklanmasıdır. Hikmetse, filizlenen, yeşeren, tomurcuklanan hakikat ağacının meyveye durması.
Yusuf Kaplan
Yusuf Kaplan
Medeniyet Tasavvuru
Medeniyet Tasavvuru
Nurullah Birlik
Nurullah Birlik
Medeniyet Tasavvuru
Medeniyet TasavvuruYusuf Kaplan · Nesil Yayınları · 2022269 okunma