Dinlerin varoluş nedeninin temelinde, ölüm olgusu yatmaktadır, din ile ölümün ilişkisi ateş ile barut gibidir, ateş olmadığı sürece barutun işlevi olmayacaktır. Varoluş sebebi, tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Din, insanların tüm hayatlarını boyunlarında ölüm korkusuyla yaşamaları için vardır. Bunun ötesinde ölüm anı geldiğinde, o anı bir kurtuluş olarak algılamalarına çalışılır. Cennet, cehennem ya da benzer kavramlara gelince, doğrusu ölümden sonra ne olduğu konusuyla sanıldığı kadar ilgili değilizdir, din dünyevi bir konudur aslında, öbür tarafla ya da göğün yedi katıyla hiçbir ilgisi yoktur.