Ebeveynlerden birinin kaybı bizi kendi savunmasızlığımızla yüzleştirir; eğer anne babamız kendilerini koruyamıyorlarsa bizi kim koruyacaktır? Onlar da gidince mezarla aramızda hiçbir şey bulunmaz. Bunun tersine biz çocuklarımızla mezar arasında engel oluştururuz.
Hayatın örüntüsünde ölümü gördüm ve bilinçli olarak onayladım. Yaşamaya korkmuyorum, çünkü ölümün benim varoluş sürecimde bir rolü olduğunu düşünüyorum.
Her anksiyete rüyası bir ölüm rüyasıdır; insanın evine bir saldırganın girmesi gibi temaları içeren ürkütücü fantezilerin incelenmesi hep ölüm korkusuna götürür bizi