…
Nasıl olur , diyecektim , nasıl olur da bir erkeği bu kadar sevebilirsiz , yüzünü satır satır hatırlarsınız , sesi içinizde yankılanır , size beni unut beni unut beni unut dememiş gibi , bir an bile unutmadan , hâlâ sevebilirsiniz ? diyecektim , ağzımdan nasıl çıktı anlamadım :
“Gençliğiniz haram olmuş desenize , “ dedim .
Çok şaşırdı , çevresine siyah , kalın sürmeler çektiği gözleri iri iri açıldı :
“İnsan gençliğini aşka vermezse , gençlik neye yarar ? “ dedi .
Saçma sözler ettim , ne inandığım ne inanmadığım sözler ; tatmadığı bir duygu hakkında akıl yürütmeye kalkışan zavallı bir adamın acınası çabası .
“Ama sonunda kaybeden siz olmuşsunuz . “
“Kayıp mı ? Kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada ? “
“Ama kucağında bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz . “
“İyi ya , boş değildi kucağım . “
“Ama yandınız kül oldunuz . “
“Ama vardım , kül bunun kanıtı . “