Erkeğin uğursuz davranışının nedeni sadece kadın olabilir. Erkekler kadının yorgun olmasından, sızlanmasından, havasında olmamasından tutun, erkeği cinsel anlamda reddetmesine, hiçbir şeyi onaylamamasına, istediği eğitim ya da işe sahip olamamasına kadar pek çok neden sıralıyorlar. Ya da kadının isyankâr, isteksiz ya da tam aksine zevk arayışında olmasını neden gösteriyorlar.
Erkekler açısından bakıldığında, şiddetin normalleştirilme sürecinin erkeğin erkekliğinin oluştuğu bir toplumsal cinsiyet yaratılması süreci olduğunu fark ediyoruz.
...Huzurlu bir ilişkiden şiddet içeren bir ilişkiye geçişi, şiddet uygulayan ya da şiddet gören kişinin hastalıklı, sapkın, patolojik özellikleriyle ya da ailevi şartlarıyla açıklamak mümkün olmuyor.