YORUM
Stefan Zweig'in kişiliğini, milliyeti'ni ve düşüncelerini açıkça yansıttığı bir eserini okudum.
Kitapta çok açık bir şekilde Yahudi sempatizanlığı görülüyor. Yazar, Yahudilerin tarih boyunca hırpalandığını ve milletler tarafından hor görüldüğünü açıkça anlatmış..
Eski Türk Hükümdarı Atilla ile ilgili de ‘‘Dinsiz Hun’’ mahlası ile bahsetmesi de gerçekten hoş değildi.
Genel olarak yazar dinî davası ile yazarlık meziyetleri'ni harmanlayarak, ortaya kaliteli bir eser çıkarmış.