"Hay bu baloları icat edenlerin Allah belâsını versin!" sözünütekrarlıyordu... böyle gülüp oynamanın sebebi nedir? Ürün kötü, hayat pahalıve bunlara rağmen yine balolara gidiyorlar! Ya, şu paçavralarla süslenenbayanlara ne demeli?..İçlerinden birinin sırtındaki rob ve süsleri bin rubleden fazla tutar!.. Bu parada ya, köylerden alınacak vergiden... veya, en kötüsü, hemcinslerimizinbazılarının alacakları rüşvetlerden çıkacak!.. Bu rüşvetler... bu yalanlar niçin?Niçin olacak... karısına bir şal, güzel kumaşlar vermek için! Bütün bunlar,herhangi birbayamn, posta müdürünün karısının robu kendininkinden daha iyiolduğunu söylememesi için!.. "Baloya, baloya, şenliğe!" diye bağırıyorlar...balolar bir alçaklıktır... onlarda Rusluk'tan eser yok... Rus bünyesine, Rusruhuna uymazlar... ne gülünç şey! Yaşlı başlı, siyah elbise giymiş bir adamınbirdenbire, bir küçük şeytan gibi nazik bir edayla sıçradığını ve beceriksizcedansettiğini görmek kadar gülünç bir şey olamaz! Ya, bir diğerinin de, birerkek oğlak gibi zıplayarak, sağa ve sola çifte atarak patavatsızca sözlersöylemesine ne demeli! Taklitçilik, sahtelik! Kırk yaşına gelen Fransızlar, yineon beş yaşındaki çocuklar gibi hoppa kalmışlardır diye biz Ruslar da onlargibi yapmak zorunda mıyız? Her balodan sonra... bir günah işlediğimisanıyorum... bunları hatırlamak hoş bir şey değil... Ben o baloda nekazanıyorum!.. Bir yazar, orada olan biten şeyleri yazmak istese... acaba sonuçne olur?