Bülent NACAR

Bülent NACAR
"Okumayı yeni öğrendim."
Ölüm de yamandır; küçük olsun, büyük olsun hemen çarpar,götürür. Daha dün, savcı gidip geliyor, kımıldanıyor, vist oynuyor kâğıtlaraişaret koyuyor, gözünü kırpması ve kaşlarının kalınlığıyla diğerlerindenayrılıyordu. Şimdi ise cansız olarak yatıyordu; sol gözü kımıldamıyordu vekaşları adeta bir şey soruyormuş gibi yükselmişti...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Hepimizde, hatalarımızı hoş görmezayıflığı vardır ve suçu başkasına, örneğin bir hizmetçiye, o sırada hazırbulunan alt derecede bir memura, karımıza yüklemeyi tercih ederiz... öyle ya,hiddeti hafifletmek lazım
"Hay bu baloları icat edenlerin Allah belâsını versin!" sözünütekrarlıyordu... böyle gülüp oynamanın sebebi nedir? Ürün kötü, hayat pahalıve bunlara rağmen yine balolara gidiyorlar! Ya, şu paçavralarla süslenenbayanlara ne demeli?..İçlerinden birinin sırtındaki rob ve süsleri bin rubleden fazla tutar!.. Bu parada ya, köylerden alınacak vergiden... veya, en kötüsü, hemcinslerimizinbazılarının alacakları rüşvetlerden çıkacak!.. Bu rüşvetler... bu yalanlar niçin?Niçin olacak... karısına bir şal, güzel kumaşlar vermek için! Bütün bunlar,herhangi birbayamn, posta müdürünün karısının robu kendininkinden daha iyiolduğunu söylememesi için!.. "Baloya, baloya, şenliğe!" diye bağırıyorlar...balolar bir alçaklıktır... onlarda Rusluk'tan eser yok... Rus bünyesine, Rusruhuna uymazlar... ne gülünç şey! Yaşlı başlı, siyah elbise giymiş bir adamınbirdenbire, bir küçük şeytan gibi nazik bir edayla sıçradığını ve beceriksizcedansettiğini görmek kadar gülünç bir şey olamaz! Ya, bir diğerinin de, birerkek oğlak gibi zıplayarak, sağa ve sola çifte atarak patavatsızca sözlersöylemesine ne demeli! Taklitçilik, sahtelik! Kırk yaşına gelen Fransızlar, yineon beş yaşındaki çocuklar gibi hoppa kalmışlardır diye biz Ruslar da onlargibi yapmak zorunda mıyız? Her balodan sonra... bir günah işlediğimisanıyorum... bunları hatırlamak hoş bir şey değil... Ben o baloda nekazanıyorum!.. Bir yazar, orada olan biten şeyleri yazmak istese... acaba sonuçne olur?
"Hayır, kadınlar... anlaşılmaz bir bilmecedir!.. Ruhlan, kalpleri ne bilinebilir,ne de çözülebilir. Yüzlerinde okunan şeylere ne anlam vermeli?.. Onları neyleaçıklamalı?.. O imalar... Anlamlı bakışlar... içinden çıkılmaz bir alem! Onlarınyalnız gözleri, insanın içinde kaybolacağı bir ülkedir... Ve insan bir kere o cazibeye tutuldu mu kurtuluş imkânıyoktur!Hatta o gözlerin sıcak, yumuşak, tatlı, baygın, şehvani, çekici, yakıcı, hayatıgıcıklayıcı, bayıltıcı, çıldırtıcı parıltılarını ifade etmek bileimkânsızdır...Kadın!.. O, insanların ruhuna hakim olan zarif, nazlı, hoppa birvarlıktır!"
Çiçikof·Kitabı okudu
"Hayır, kadınlar... anlaşılmaz bir bilmecedir!.. Ruhlan, kalpleri ne bilinebilir,ne de çözülebilir. Yüzlerinde okunan şeylere ne anlam vermeli?.. Onları neyleaçıklamalı?.. O imalar... Anlamlı bakışlar... içinden çıkılmaz bir alem! Onlarınyalnız gözleri, insanın içinde kaybolacağı birer ülkedir.
Çiçikof·Kitabı okudu