Tüm içtenliğiyle yaşayan, türlü dertlerle, binbir düş kırıklığıyla karşılaşan, ama bunlardan yıkılmayan, bunlara boyun eğmeyen kişi, işleri her zaman rast gitmiş ve görece refah içinde yaşamış kişiden çok daha değerlidir. Daha yüksek düzeyde bir yaşama ulaşmışlığın izlerini taşıyanlar kimlerdir? "İşçiler, hayatınız hüzünlü, işçiler, hayatta acı çekiyorsunuz, işçiler, siz mübareksiniz." sözlerini hak etmiş olanlar. "Ömür boyunca kavganın ve uğraşın yükünü omuzları hiç çökmeksizin taşıma"nın belirtilerini gösterenler... Onlar kadar olmaya çalışmak güzel bir şey.
Sevdiğimiz herkesin, her şeyin anısı olduğu gibi duruyor ve yaşamımızın akşamında yeniden uyanıyor... Evet anılar ölmüş değil, yalnızca uykuda. Ve bunlardan bir hazine toparlamak hiç de kötü değil.