Bak aklıma nevzat Çelik'in Şafak Türküsü geldi. Ahmet Kaya söylemişti yıllar önce :
... Toprak olmak ne garip şey anne
Ölmek ne garip şey anne
Uçurumlar ki sende büyür
Dağdır ki sende göçer
Ben yaprak derim çiçek derim
Çam diplerine açmış kanatlarım kozalak derim
Gül yanaklı çocuğa benzer
Yine de
Oğlunu yitirmek kim bilir
Ne garip şey anne
Yapmış olmaktan gurur duyacağınız çok şey olmayabilir hayatınızda. Bunu biliyor olmak sizi huzursuz etsede, düşündükçe kahrolmazsınız en azından. Tersinden düşünün, yapmış olmaktan utanç duyacağınız şeyler varsa ne olacak peki?
Gitmeye hazırdı artık, gençlerden biri Hasan Amca'nın kendisine verdiği evrak çantasını pencereden uzatıp, "Bunu Hasan Amca sana vermemizi istedi, yolda bakacaksın, her şey bunun içindedir," dedi