Özdeyişler - Filozoflar
_Büyücü elini şıklattı, fakirlik yok oldu; büyücü bir kez daha elini şıklattı, savaşlar yok oldu. Politikacı elini şıklattı; büyücü yok oldu. _Halinize şükredin, zira Allah sizi Amerika, İsviçre ya da Fransa gibi bir ülkede yaşayan, her türlü sosyal hakka sahip, mutlu ve huzurlu zengin bir kâfir olarak da yaratabilirdi. _Yücelmek için özür dilenmez. Hatalı olduğun için özür dilersin. Bu da karşı tarafın gözünde seni yüceltir. _Standartları düşürmek, rezaletleri mazur görmenin ilk belirtisi. Yüksek standartlara sadık kalmak da tahamülsüzlüğün son sığınağı. _Sevgisizlik: Doğada boşluklar bulunmaz. Eksik kalmış bir duygunun yerini hemen karşıt duygular doldurur. Sevgi haznesi boşsa onun yerini sevgisizlik hatta nefret alacaktır. Adı üstünde sevgisizlik. _Evrende denge vardır ve neyin fazlasına sahipseniz, evren onun zıttını gönderir. Fazla merhametliyseniz, zalimlerle; fazla cesursanız, korkaklarla; fazla bilgiliyseniz, cahillerle ve fazla zekiyseniz de aptallarla sınanırsınız. _Güvenmen gereken tek şey, beynindeki küçük gri hücrelerdir. _Telаfisi olmаyаn şeylerin izаhı gereksizdir. Victor Hugo. _Öyle bir durum ki, ne izahı ne mizahı mümkün. _Yanlış bir görüşü geri almak onu savunmaktan daha çok kişilik gerektirir. Schopenhauer _İnsan doğasındaki en derin prensip, "takdir edilme" isteğidir. William James (ve psikolojik olarak insanı eleştirdiğin zaman kendisini eksik hissedip savunmaya geçer.) _Zaafınızı belli ederseniz zaafınıza oynarlar. Psikolojik Harp diye bir şey var. _Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun, martı sevdiği denizden asla vazgeçmez. Camus _Beni eleştirmek ve yüceltmek isteyenlerin, benden daha yüce olmaları gerekir. Rahip Emerson _Adalet, her şeyin Kraliçesidir. Başarı en iyi avukattır. Kaybetmek de bir kazanımdır. Tepkisizlik de bir tepkidir. _Cesaret, en
1000Kitap
Freud
_Söz ile Sihir eskiden aynı şeydi; sözlerin sihirli güçleri vardır. _Sevgi ve sinir doğru orantılıdır. _Aşk yoktur; libido vardır. Aşık insan deIidir. _Dünün mutsuz çocukları, bugünün psikopatlarıdır. _Hiçbir önerme, kendi kendisinin kanıtı olamaz. _Sanat, çocukluk tecrübelerinin büyüklüğe aktarılmasıdır. _Birbirimize ne kadar yakınlaşırsak yakınlaşalım en sonunda arada kapatılamaz bir boşluk kalacaktır. _Bir insan bir yere bakıyorsa orada ilgilendiği bir şey vardır. Bir insan bir yere hiç bakmıyorsa orada ilgilendiği bir şey kesinlikle vardır. _Garip değil mi? Ulaşamayacağın kadar yüksekte sandığın kişiler, aslında eğilemeyeceğin kadar alçaktadır. _Garip değil mi? İnsan kötü bir şey yapacağını hissettiği zaman, mutlaka vicdanını susturacak bir sebep bulur. Hoşa gitmeyen bir fikrin doğru olmadığını düşünmek insanın doğasında var. _Eğer üzerinizde saldırgan bir izlenim bırakıyorsam, bu sadece kendimi savunmak istediğim içindir. _Kendinizi kıyaslamak zorunda olduğunuz tek kişi, geçmişteki sizsiniz. _Fazla önemli olmayan bir karar verirken lehte ve aleyhte her şeyi gözden geçirmeyi faydalı bulmuşumdur. Ama eş ya da meslek seçimi gibi hayati konularda, karar bilinç dışından gelir. İçimizde bir yerlerden. Özel hayatımızın önemli kararlarında, sanırım, mizacımızın derinlerindeki ihtiyaçlara göre davranmak en iyisidir. _Travma, kendini hipnotize etme gibidir. Yetki travmadadır ve travmaya uğrayan kişinin farkında olmadan garip davranışlar sergilemeye başlamasına sebep olur. Charcot _Phocion (Atinalı devlet adamı) bir seferinde bir konuşmasını yaptıktan sonra alkışlandığı zaman arkadaşlarına dönüp sormuş: "Bu kadar aptalca ne söyledim ben? _Kelebek, aşk ve dönüşümün simgesidir; Kartal, özgürlük ve cesaretin; Köpek, karşılıksız aşk ve sadakatin; Kurt, disiplin ve ruhun
Psikoloji
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Peygamberime iftira atan sapık zihniyetlere umarım yeterli bir cevaptır.
Efendimiz sav en büyük devrim yaptığı kadın cihetinden saldırıyorlar, hz. Aişe validemizle kaç yaşında evlendi hadiseyi manipüle ediyorlar bağlamından, tarihi şartlardan koparıyorlar zihinleri imar imar ediyorlar İslam örf ve adetin önünü açıyor eğer bir mevzu bir mesele nassa aykırı değilse şeriat o örfe itibar ediyor, yani bir yerde insanların genelinin bir davranış biçimi varsa, şifai kabulleri olup, akla, şeriata aykırı değilse İslam onu kabul ediyor. Toplumlar ne zaman çocuklarını evlendirirler İslamiyet bunun hat sınırını nerde belirliyor? Zifafı buluğ çağı olarak belirliyor (Nisa süresi 6. Ayet) Buharideki hadisi şerifte Aişe annemiz bununla alakalı Bi yaş sınırı veriyor (şu yaşta nikah bu yaşta zifaf oldu) çok sayıda rivayetler var. 5 başlık altında Aişe validemizle efendimizin izdivacına bakalım. 1. Aişe annemiz efendimizle evlenmeden önce mekke de cübeyr bin müklimle nişanlıydı (kaynak Ahmed bin hambel) daha sonra Ebubekir ra buna son veriyor (bu bize neyi gösteriyor cahiliye toplumunda bugün olduğu gibi takvim yok onun için meşhur bir hadise olur Onun üzerinden olayları hadiseleri tayin ederlerdi (mesela fil hadisesinden 5 yıl önce, fil hadisesinden 10 yıl sonra gibi) biri doğduğu zaman şu tarihte doğdu diye arapların tuttuğu bir takvimi yok kısacası (miladi takvim onlar arasında maruf değildi) Zaten o zamanlar mekkede 17 kişi okur yazar (ayları biliyorlar ama yıl hesabı yok) dolayısıyla Aişe validemiz doğduğunda bu Peygamberle sav evlenicek çok önemli bir doğum var bunu bir tarafa yazalım öyle bir hadise de yok (bizim bile daha ninelerimiz, dedelerimizin yaşlarını direk söylemeyip tıpkı cahiliye devrindeki gibiyken ki o zamanlar nufus müdürlüğü olmasına rağmen kaldı ki 1400 yıl öncesi) O zaman Aişe validemizin nişanlanması şunu gösterir cahiliye