" Siz de düşünüyor musunuz acının, ayrılıkların ve ıstırabın içindeki yaratıcı gücü... Bütün bu ıstıraplar çekilmemiş olsaydı felsefe, sanat, düşünce, fikir ve ilham doğar mıydı hiç?
Aslında acılardan hep felsefe doğmuş, sanat doğmuş, maneviyat doğmuş. Yani insan acıyla yükselmiş."