İlim öğreten de öğrenen de hayırda, sevapta, mükâfatta ve Allah’ın lütfettiği ecirde ortaktır. Âlim de talebe de öğreten de öğrenen de sevap alır. Sevabı yarı yarıya bölüşmek değil de belki ikisi de ecir kazanırlar. Âlim öğreten olduğu için büyük miktarda hayır ve sevap alır; öğrenci de öğrenerek büyük sevap kazanır. Ve dahi bunlardan başka, öğreten ve öğrenenden gayrı, öteki insanlarda hiçbir hayır yoktur.