Seni bir sembole kurban ettiler, sen de onları kendi sırtında iktidara taşıyorsun. Sana dümdüz ve açıkça söylediler: Sen, sorumluluğu olmayan bir aşağılık insansın ve öyle kalmalısın. Sen de onlara "Yeni Kurtarıcı" diyorsun ve hurrayla alkışlıyorsun: Yayaya-şaşaşa-yayaya-şaşaşa!!
Yaşamın sensin bir saat bile devam edemeyeceğini bilseydin, bunu gerçekten bir bilseydin. Kurtarıcın sana bunu söyledi mi? Seni, "bütün ülkelerin proleterleri", diye adlandırdı, ama sana, senin, evet yalnızca senin, kendi yaşamından (vatanın şanından değil) sorumlu olduğunu söylemedi.