Kimse alçak olmamalı, alçakta kalmamalı ve fakat alçakgönüllü olmaktan da vazgeçmemeli. Nitekim tevazu kelimesi "alçaklık, bayağılık, basitlik" manalarına da gelir; yani zaten aşağıda olan aşağılık olan kişinin "Ben aşağıdayım" demesi tevazu değil, hakikat beyanıdır.