"insan doğası gereği sürekli kavga halindedir" dedi. "İçerde nefsiyle kavga eder, dışarda ise aklına gelebilecek hemen her şeyle. İnsanla kavga eder, hayvanla kavga eder, ağaçla kavga eder, börtü böcekle bile kavga eder. Hangimiz küçücük bir sivrisinekle köşe kapmaca oynamadık ki? Ama aslonan nefs'tir. Düşman istersen nefs yeter. Gerçek düşmanın nefsindir. Bu kavgayı kazandığın takdirde dünyayı dize getirebilirsin."