Ben hakikati arayan bir yolcuyum. İnsanlar içinde insanlığın manasını fenerle araştırırken şöyle seslenen bir insanım: De ki "Namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm âlemlerin rabbi olan Allah içindir. Onun şeriki yoktur."
Demek ey nefsim! Eğer hayat- ı dünyeviyeyi gaye-i maksat yapsan ve ona daim çalışsan, en edna bir serçe kuşunun neferi hükmünde olursun. Eğer hayat-ı uhreviyeyi gaye-i maksat yapsan ve şu hayatı dahi ona vesile ve mezraa etsen ve ona göre çalışsan, o vakit hayvanatın büyük bir kumandanı hükmünde ve şu dünyada Cenab-ı Hakkın nazlı ve niyazdar bir abdi, mükerrem ve muhterem bir misafiri olursun.